Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felmeddelande i XP


KalleJKult

Rekommendera Poster

Hej NoiseKiller!

Det jag pratar om är ett felmeddelande som dyker upp i en av datorerna med Windows XP. Det är när jag besöker våran hemsida på adressen http://www.svenskakyrkan.se/gellivare som felmeddelandet dyker upp. Den anger att det är något fel i javascript, men det gäller endast i en av datorerna med XP. De övriga, en med XP en med Wind 2000 och den på arbetet med XP, fungerar klanderfritt. Detta är problemet och jag har fått tips om att installera om Javascript och att göra någon ändring i scriptet. Att avinstallera och ominstallera Javascript i datorn har inte hjälp. Kvarstår att hitta felet i scriptet på hemsidan.

Frid med Er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KalleJKult,

 

Du behöver inte starta en ny tråd för varje gång. Det blir lättare för den som ska svara om du fortsätter i den första. Då ser man hela förloppet. Det är bara att klicka på Besvara-knappen.

 

Vad beträffar ditt problem, har du tittat på säkerhetsinställningarna för den krånglande XP-datorn?

Det gör du i Internet-alternativ och fliken Säkerhet. Markera Internet och välj knappen Anpassad nivå. Där finns en del inställningar av Java och script. Jämför med den fungerande XP-datorn. Men om detta är din lösning vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Det är fel i Javascriptet. Jag körde Javascriptet i Mozillas Javascript Consolle och den hittade lite smått och gott.

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...