Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W2000


cykelpumpen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har i helgen byggt ett nätverk här hemma, där vi har tillgång till ADSL. En av datorerna har W2000, och de övriga W98. Alla datorerna kan delta tex i counterstrike, men i W98 datorerna kan jag endast se de övriga W98 datorerna, och i W2000 kan jag endast se W2000 datorn.

 

Då jag har husets skrivare kopplade till W2000 datorn vill jag så klart dela ut dessa. Problemet är att jag inte ser dem… W2000 datorn har en kabel direkt in i Gatewayen, övriga är trådlösa. Det går att dela skrivare inom de trådlösa W98 datorerna. Min tolkning är att detta har att göra med någon inställning i W2000 datorn, men jag blir inte klok på vad. Jag har redan delat ut skrivarna på W2000 datorn, men jag kommer alltså inte åt dem från de andra datorerna.

 

Hälsningar Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon mjukvarubrandvägg igång på någon av maskinerna ?! I sådana fall måste du "öppna" dom litet

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm ...undrar varför det blev tre inlägg ?!

 

Det beror på vad du har för brandvägg! Det brukar gå att lägga upp "trusted"- datorer eller liknande.Kan nog heta "Pålitlig" om du har Svenska program. Där kan du lägga upp IP adresser för de datorer du väljer att lita på.

 

Berätta gärna vad du har för brandvägg så kan nog någon på Eforum förklara mer exakt vilka inställningar du bör göra.

[inlägget ändrat 2002-12-10 09:25:25 av konjogu®]

[inlägget ändrat 2002-12-10 11:07:52 av konjogu®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns jag inte helt fel måste man lägga upp ett användarkonto på W2000-maskinen och sedan logga in med de uppgifterna på 98-maskinerna. W2000 tror nämligen på användarsäkerhet och vill veta vem som vill "komma åt" dem. Innan du har gjort dett brukar man inte kunna se en W2000 maskin.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...