Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbreklam med ljud


[SH]

Rekommendera Poster

Gahhh... Jag blir tokig på webbreklam med ljud. Senaste, och dessutom den mest störande variant jag mött, är Siemens reklam för någon citruspress. Den finns tex på http://www.mobil.se

 

Jag blir så störd av ljudet att jag undviker deras webb tillfälligt. SVD har också börjat med den så nu får jag nöja mig med DNs nyheter ett tag...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Du tänker för mycket på för litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag blir så störd av ljudet att jag undviker deras webb tillfälligt."

Jag trodde att jag var ensam om att reagera så. Mobil har tidigare haft ljud till reklam-inslag. Det lät så illa att jag undvek Mobil. Jag har mailat till dem om min reaktion, men inte fått något svar.

Känns bra att vi i alla fall är två.

 

Att SvD skulle sänka sig till denna nivå, hade jag inte kunnat föreställa mig.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en tredje som inte gillar det.

Brukar kolla på SVDs tvsidor och där finns som tur är inte reklamen än.

 

Har för mig att MSN hade någon bilreklam för några månder sedan som for runt på sidan och förde oväsen.

 

Vad gör inte reklam makarna för att man skall köpa/upptäcka produkten.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Ofrivilligt' ljud på en hemsida är de mest störande jag vet. Mest pga. om du sitter vid datorn på de tidpunkter övriga hushållet sover och du inte stängt av ljudet. Eller på jobbet.

Jag återvänder sällan till en site där man får ett ljud kastat på sig. Tyvärr inser inte ens de seriösa siterna att de allra flesta uppfattar ljud som otroligt negativt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

Håller fullständigt med. Ljud hör helt enkelt inte hemma på hemsidor. Enda gången är tillåtet är i t.ex. ett intro lr liknande.

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag håller med er alla. Jag kan nog gå ett steg längre och säga att ALLT en sida gör med min browser (ljud, popups, storleksförändringar, etc) utan att jag bett om det är otroligt störande.

-------------------------------

/HAREN

”And never start a sentence with a conjunction”

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...