Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte filen: vnetbios.vxd eller drivrutiner.


Kristian1

Rekommendera Poster

Efter jag igår bytt ut en trasig cd-rom spelare på min systers dator mot en ny dvd-spelare fick jag en del problem. Slutade med att jag formaterade om hela hårddisken och installerade W98 igen. Men ngt är av någon konstig anledning fortfarande fel. Får följande felmeddelande vid uppstart:

"Går inte att hitta enhetsfil som eventuellt behövs för att köra Windows och program bla bla....

Windows-registret eller System.ini refererar till den här enhetsfilen, men den finns inte längre.

 

vnetbios.vxd

Tryck på valfri tangent för att fortsätt"

 

Genom att trycka på någon tangent kan jag fortsätta laddningen av W98 men när jag kommer in i W98 får jag meddelande om att 2 nya enheter hittats: PCI Communication Device och PCI Multimedia Audio Device och av någon anledning kan jag inte hitta drivrutiner till dessa.

 

Någon som har några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
...i W98 får jag meddelande om att 2 nya enheter hittats: PCI Communication Device och PCI Multimedia Audio...

 

Det sista måste vara ljudkortet. Antingen du har det inbyggt i moderkortet eller inte. Är det inbyggt så sök på moderkortstillverkaren och se om du inte kan hitta drivrutiner till ljudkortet. Det första är jag osäker på. Annars får du öppna burken och titta.

 

vnetbios.vxd - verkar vara någon nätverksfil eller något sådant. Har du nätverkskort eller dyligt i datorn?

 

http://www.winhelp.dk/95f40.htm

VNETBIOS.VXD VNETBIOS virtuel enhed

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-04 16:07:44 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter inget nätverkskort i datorn.

 

Men jag tror att jag kan lösa problemet med drivrutiner till enheterna, bör vara ljudkortet och det inbyggda modemet den "klagar" på.

 

Problemet med vnetbios.vxd kvarstår dock. Inga mer förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...