Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win2000 internetdelning suger!!


kisumisu

Rekommendera Poster

Jag gör som windows sa...låt ip adressering gå automatiskt....jag har så inställt på min windows 98 och 2000...

Tidigare provade jag Linux och där funkade det att dela ut, men inte här.

Linux var skitkrånglig att använda tex ftp e helt omöjligt där o kan inte installera nånting där...här funkar då ftp, nätverk o allt det där...men internet på min windows98 dator är helt död...spelar ingen roll vad man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har problem med att få en lokal ip adress tilldellad via dhcp kan du lika gärna välja att ha en statiskt ip adress.

Se till att datorn som är kopplad mot Internet har ip adress 192.168.0.1 (på nätverkskortet som är mot ditt LAN)Ställ sedan in att 192.168.0.1 som gateway på din win98 dator. Se även till att du fyller i rätt dns adress i inställningarna, annars hittar datorn ingenting på Internet. Win98 datorn kan tex ha en statisk ip adress som "heter" 192.168.0.2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret...men har redan provat det där utan resultat...kommer bara "sidan kan inte visas" o datorn hittar inte internet. Fattar inte vad som är fel :( Det måste vara nån inställning på win2000 som e fel...men frågan e vad...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu är det fixat :)

Brandväggen...bytte brandvägg till Zone alarm plus och där var det en inställning och nu funkar allt som jag vill :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...