Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VAD betyder detta?


Kalinka

Rekommendera Poster

Could not allocate space for object 'log_404' in database 'mimersbrunn_com' because the 'PRIMARY' filegroup is full

 

Tack*1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Could not allocate space for object 'log_404' in database 'mimersbrunn_com' because the 'PRIMARY' filegroup is full

Kunde ej allokera plats för objektet 'log_404' i databasen 'minnesbrunn_com' eftersom 'NYCKELKOLUMNEN' är full

 

;)

 

Se över datatypen för nyckelkolumnen i tabellen. Den får nog inte plats med mer, antar jag...

 

Eller så har databasen nått sin maximala storlek (begränsat kanske av webbhotellet) och kan ej växa mer, men jag tror mer på första alternativet.

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-03 18:02:53 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist
Kunde ej allokera plats för objektet 'log_404' i databasen 'minnesbrunn_com' eftersom 'NYCKELKOLUMNEN' är full

 

Nej, det betyder det verkligen inte.

Det betyder att filgruppen "Primary" (som är den enda filgruppen som finns om man inte angivit annat) är full. Dvs autogrow är inte påslaget på databasen.

En primary-key kan inte bli "full". Däremot är det fullt möjligt att man får overflow om man har en tinyint som primärnyckel, men det skulle inte ge ett felmeddelande som säger att en FILGRUPP är full.

 

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...