Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ritmöjlighet?


Starre

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Kan i stort ingenting om Java så därför undrar jag om det finns några färdiga Java-koder för att skapa som ett enkelt litet ritprogram, typ som MS Paint.

 

Det ska alltså infogas på en hemside senare.

 

Tack på förhand!

 

[inlägget ändrat 2002-12-01 23:50:14 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan väl finnas kod för detta någonstans, men frågan är egentligen vad du skall ha funktionen till? Ska t.ex. andra se vad en person ritar är det en helt annan femma. Samma sak om det som ritats skall kunna sparas på servern.

 

Jag ser inte riktigt någon poäng med att ha ritmöjlighet på en webbsida när det bara är på din skärm det syns?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns. Sök lite på nätet så hittar du. Annars är det inte så svårt att fixa. Du får fixa så att de kan rita och lite så - sen så skickar du bilden med email..... (Går att spara som JPEG med vissa klasser)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej. Själva vykortstjänsten är redan fixad. Måste bara ha en Java-applet som gör att besökarna kan rita ett eget vykort. Måste inte alls vara avancerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo. Men hur har du tänkt att få bilden från appleten till mottagarens mail?? =) Fundera lite på det... Sen kan jag komma med alternativa lösningar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur har du tänkt att få bilden från appleten till mottagarens mail??

 

Ja, det är senare problem. Tänkte man kunde börja med att ta reda på koden för en rit-applet men men.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du inte skrev "STFW". :) Tänkte nämligen söka på Google men kom inte på några bra sökord.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns MASSOR där ute. Har du kollat in tipset med Google? Jag hittar i alla fall massor på Google. Sen om det inte är en kommersiell sida så kan du kanske sno Passagens ritprogram. Det är bra. =) Meddela mig om du vill ha det, för jag har det...

 

anonym_brev@hotmail.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch. Det går säkert bra. Maila mig så mailar jag tillbaka appleten i klass-form. Men du får själv dekompilera och ändra i den =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...