Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

msbb?


Christian Lidström

Rekommendera Poster

Christian Lidström

när jag startar min dator så efter en stunds användande, 20-40 min, så kraschar programmet msbb.exe. Vet nån vad det är för program och vad det gör? För när jag avslutat det så går allt att köra som vanilgt, det är jobigt när det händer mitt i ett spel lr liknande.

Jag kör Win XP home..

_

///// Chriller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

Ok tck så mkt för hjälpen.

Men jag har en fråga ang. ad-aware:

När jag startar prgammet o scannar hela datorn, är verkligen allt som kommer upp där spy-ware? För den hittar nämligen 107 (!) olika program?

_

///// Chriller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte omöjligt, ifall du aldrig använt AdAware och installerat en massa gratisprogram från nätet.Du menar inte components? Det betyder att den räknat med alla ändringar av registret som ev. spyware gjort och olika filer.

 

Min adaware hittade Gator i en hjälpfil(!?) till ett program som tillhör mitt moderkort (Gigabyte managment help (GMT.hlp)

Jag ska undersöka det, för jag tycker inte att det låter troligt att den finns där, så jag vet inte ifall Adaware är att lita på i alla lägen......

 

Kan du lista upp några den hittat?

 

---------------------------------------------------------------------------------

Gigabyte 7VAXP Athlon XP 2400+, 512PC2700 DDR, 256PC2100 DDR, Inno3D GF4Ti4600. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara ganska många Internet "Cookies" i listan oxå(beroende på vilka sidor man surfar på...) ;)

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

jo jag menar components.

Den hittade ett par stycken innehållandes msbb, tog bort alla dom. Tog även bort de flesta med Gator.

I huvudsak är det följande compnents kvar:

EzSearch

Hotbar

Network Essentials

Cydoor

EzuLa

BrilliantDigital

om det nu säger dig nåt? =)

Det är totalt 90 compnents nu, var av 1 är process o resten registry keys.

Det är alltså inte risktfritt att ta bort alla som den hittar?

 

_

///// Chriller

__________________________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som jag kan säga på rak arm är spyware är: Cydoor, Ezula och Brilliant Digital.

 

Du kan kolla mer på den här sidan.

 

http://www.cexx.org/adware.htm

 

Kom bara ihåg att programmen som installerat dom kan sluta fungera när man tar bort spywaren, men t.ex. kazaa finns i en rensad variant utan spy- eller adware, som heter kazaa-lite

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 06:19:55 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2002-12-02 06:20:36 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...