Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Compaq Armada 110


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en bärbar Compaq Armada 110 dator där CD läsaren beter sig lite skumt.

 

Kanska ofta när datorn är på och utan att det är någon CD i alls börjar CD ladda ca 2sec sedan avbryts laddningen med ett klick. Detta händer ofta flera ggr efter varandra. Detta är mycket irriterande.

 

Nu till en annan sak med CD läsaren. Ofta när jag vill använda mig av läsaren reagerar den inte alls. Jag trycker på ejekt knappen på CDn men inget händer. Den reagerar inte (inte heller med att lysa). Om jag sedan startar om datorn så kanske den fungerar, men då sporadiskt.

 

Tex om jag har lyckats få igång en film på en CD och ska försöka titta så går det säg 2 min sedan stannar CDn av och säger att den inte kan hitta filmen på CDn. Det kan tilläggas att jag för ca 1 månad sedan haft datorn inne på reparation via Compaq där de bytt ut CD-läsaren.

 

Någon som vet vad det kan vara för problem och hur jag löser det?

 

MVH

 

Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa med att ladda ner en ny drivrutin det brukar oftast vara så. själv har jag också en compaq armada 110 den har inte haft några problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vad ska det vara för drivrutin? Jag kan inte hitta någon drivrutin för CD-rom enheten till datorn på Compaq/HPs websida. Vet du var jag ska leta?

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...