Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hacka workgroup/domain?


srg1

Rekommendera Poster

Mina workgroup/domain inställningar har ändrats, vilket resulterade att inga av min konto (inkl admin) längre fungerar...

 

jag undrar om det finns ngn som vet hur jag kan ändra mina workgroup/domain inställningar då jag kopplat in hhdn i en annan dator. Eller om det finns ngt annat sätt att komma åt systemet... vill ogärna göra ominstallation då mycket svåråtkomlig data finns på burken.

 

os: windows 2000

hhd: ntfs (dock med fulla skrivrättigheter åt "everyone")

 

om det är ngn som vet så skulle jag bli glad om jag fick svar :)

 

[inlägget ändrat 2002-11-30 20:16:40 av srg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså inte lösenordet till den lokala administratören?

 

Då vet jag inget annat sätt än att använda t.ex l0pthcrack för att knäcka det lösenordet.

 

Det borde gå ganska bra om du har tid på dig och inte valde ett allt för krångligt lösenord.

 

/Mn

Slartibartfast: Is that your robot? Marvin: No. I’m mine.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ändra mina workgroup/domain inställningar då jag kopplat in hhdn i en annan dator

Om du sätter disken som slave i en annan dator är det väl bara att kopiera över dina viktiga filer till en annan disk?

Fast det är klart.. du kanske ändå behöver installera om maskinen för att kunna använda filerna.

 

Dock är cracking och dylikt inget vi uppmuntrar till här på Eforum.

 

\\Anp - Moderator

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har löserondet till administratören. Men det fungerar inte lägre då jag bytt domän/workgroup ... kontona på maskinen var cacheade typ :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm önskar att det vore så enkelt.. mina kontakt register på datorn verkar vara bundna till kontona.. jag lyckas inte få något vettigt ur filerna

 

Jag har ingen avsikt att "cracka" något... jag vill bara ha ut mina kontakter ur min dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ärligt, kan du inte skriva mer än "jag vill ha mina kontaktregister"? Typ vad för sorts kontaktregister, vilket program det skapats och använts i? Tyvärr lite svårt att peka på vart registret lagrats på disk om vi inte får veta det...

 

Och även om datorn har tagits ur domänen (Varför gör alla så korkade saker - eller är det som hälften här misstänker, en fråga om stöldgods?) så har den ett lokalt adminstratörskonto som du kan använda för att logga in på. Känner du inte till detta konto känns det tveksamt om du har rätt att snoka i datorn? :9

 

Och nej, du kan inte lägga till datorn i en domän utan att vara ansluten till domänen ifråga.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

[inlägget ändrat 2002-12-02 20:13:24 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... jag är kanske lite för naiv ibland =) Jag hade faktiskt inte en tanke på att det kan vara t.ex. stöldgods. (Vi blev nyligen av med en bärbar, det är möjligen inte en Compaq-maskin?)

 

Jaja, om du nu har det lokala administratörskontot så ser jag inte problemet!

 

Det finns massor av program som lagrar saker i din profil, men det brukar gå att tareda på det datat också. Men du får nog förklara lite närmare isf.

 

/Mn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber så mycke om förlåtelse för min otydlighet. Det rör sig om en windows 2000 burk som varit ansluten till en active-directory domän, mina kontaktlistor var lagrade i office outlook 2000.

 

Datorn var tidigare kopplad till ett företagsnätverk där jag fick hjläp av administratören att bli en del av domänen. Tyvärr är det bolaget likviderat/kursat idag... liksom nätverket :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen för att folk tror att det rör sig om stöld. Så är naturligtvis inte fallet. Utan jag vill bara komma åt mina kontakter. Alla filer på datorn är åtkommliga, och en tjuv hade antagligen bara blåst om systemet med en ny installation.

 

Det rör sig om en windows 2000 burk som varit ansluten till en active-directory domän, mina kontaktlistor var lagrade i office outlook 2000.

 

Datorn var tidigare kopplad till ett företagsnätverk där jag fick hjälp av administratören att bli en del av domänen. Tyvärr är det bolaget likviderat/kursat idag... liksom nätverket :(

 

När jag försökt att hämta in data från .pst filer (samt dom andra vanliga filtyperna) så har det inte funkat... och jag tror att det beror något active directory skydd.

 

Men antagligen har jag fel ...suck

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försökt att hämta in data från .pst filer (samt dom andra vanliga filtyperna) så har det inte funkat

Alla talar om det, men jag har aldrig sett det.. det berömda felmeddelandet:

"Det du försöker göra funkar inte".

 

Är det nån som vet vilka problem man kan stöta på när man importerar gamla adressböcker och mailfiler i Outlook?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta in den här tråden till Office-forumet kanske? Verkar ha mer med åtkomst till pst-filer och ev. skador dom kan ha, än att hacka en domän :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har rätt Weyland... Men jag ger upp, jag har inte tid att fixa... med det här. Jag löser problemet på annan väg.

 

Tackar alla som försökt att hjälpa mig :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...