Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Schemalägning


Per-Arne

Rekommendera Poster

Jag undrar om det är någon som vet hur man i ASP kan schema lägga aktiviteter... om det går överhuvudtaget! Skulle vara super bra att veta och mycket smidigt att använda...

 

Tackar tackar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, det skulle jag också vilja veta. Rent teoretiskt tror jag inte det går - en ASP-sida exekveras ju bara när någon efterfrågar ASP-sidan.

 

Du kan lägga in kod som bara ska exekveras vid ett visst klockslag, men det bör då ligga på en sida som har högt besökarantal (t ex startsidan för en site). Då ökar sannolikheten för att koden exekveras på rätt klockslag - men det är ingen garanti.

 

Så har jag löst det för en applikation som dagligen behöver köras, och den ligger på en site som har så pass många besökare att sidan är näst intill 100%-igt garanterad minst ett besök om dagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle inte kunna vara så att du/någon vet var det är för komando för att schamalägga aktiviteter i UNIX. För då kan jag kanske på den vägen göra ett program som surfar in på min sida vid bestämda klockslag?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att schemalägga i själva ASP går ej...

 

dock kan man om man har fysisk åtkomst till själva servern så kan man använda windows egna schemaläggare.

 

Har man dock inte fysisk åtkomst till servern blir det svårare. Men det man nog får göra är försöka hitta någon tjänst på internet som typ ersätter schema läggaren.

 

/MVH Muad’dib

Poäng för bra inlägg mottages...

”Picking a lock is kind of like picking your nose,

if your successful you are going to end up with some kind of reward”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...