Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visa en databas uppdaterad med en bild?


reghost

Rekommendera Poster

Hur ska man göra för att visa om en databas är uppdaterad i asp med en liten bild, om jag har ex. 5 tabeller och vill visa att tabellen namn är uppdaterad med en bild hur är då koden för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Hur ska vi kunna svara på det när du inte har talat om hur tabellen "namn" ser ut.

 

Du måste ju rimligen ha ett fält i tabellen som talar om när den senast är uppdaterad. Har du inte det är det inte möjligt.

 

Vad menar du för övrigt med uppdaterad? Uppdaterad sen när? Sen igår? Sen förra veckan? Sen förra månaden?

 

Vad är det för databas? Är det Access? Är det SQL Server? Osv.

 

Är det SQL Server kan du lägga till en update-trigger till tabellen för att uppdatera "Senast ändrad"-fältet i tabellen. Har du Access måste du sköta det via applikationen om jag inte är helt felunderrättad. Osv.

 

Det är fler och fler på eforum som tror att de som svarar på frågor kan gissa 90% av frågan eftersom frågaren inte orkar/vill posta fullständig information.

 

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fler och fler på eforum som tror att de som svarar på frågor kan gissa 90% av frågan eftersom frågaren inte orkar/vill posta fullständig information.

Precis, eller folk som frågar saker som redan svarats på i tidigare trådar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...