Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

class modul


tarfala

Rekommendera Poster

hej alla glada

finns det någon bra sida på nätet som förklarar det här med classmoduler(helst på svenska)så att man förstår, eller är det någon här på forumet som vill ge sig på att förklara????

tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The primary difference between classes and modules is that classes can be instantiated and standard modules cannot. Because there is never more than one copy of a standard module's data, when one part of your program changes a public variable in a standard module, any other part of the program gets the same value if it subsequently reads that variable. Class data, on the other hand, exists separately for each instantiated object. Another difference is that unlike standard modules, classes can implement interfaces.

Engelska ifs...

 

Vad jag fattar det som är att en klass kan du initiera multipla gånger och alla initieringar har egen uppsättning med variabler. En klassmodul är delad så man kan enbart använda en uppsättning med variabler från alla ställen som använder den.

 

Svårt att förstå vad jag skrev? Säg till ska jag försöka utveckla det...

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

nja vad jag ville veta är hur jag utformar en class modul samt hur jag anropar den från form koden...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen, kan nog inte hjälpa dig där. Testa söka på MSDN, där borde det stå, på engelska iaf.

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...