Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Palm (skit eller)


The Champ

Rekommendera Poster

Nu har jag fått min nya docka till min 505 men den syncar inte ändå .Någon som haft liknande eller är det bara att slänga bort skiten.......Har provat alla inställningar plus att reseta den.Den är just nu väldigt nära att åka ut genom fönstret utan att öppna det .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beskriv under vilka omständigheter den inte synkar.

Vilket OS kör du på datorn tex? Får du några felmeddelanden? Fungerar andra USB-tillbehör på datorn?

 

/Stefan - lycklig ägare av en m500 som synkar perfekt med Outlook via USB-ansluten docka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej .Jätte tacksam för att du svarade .Palm OS 4.0,Desktop 4.1

Det funkar med IR på Bärbara.Har fått en ny vagga men utan bokstav inunder den !!!!!!Andra usb funkar ,får ingen kontakt kolla dina setup och jag har provat allt .Har du några tips så blir jag glad.

Owe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du drabbat av "SUDS":

 

http://discussion.brighthand.com/palmhandhelds/showthread.php?s=&threadid=9858&pagenumber=1

 

Du måste byta både Palmen och dockan. Den nya dockan ska vara märkt med "E" på undersidan.

 

Har garantitiden gått ut kan du prova med "Battery drain fix", http://www.metacon.ca/bcs/drainfix.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått en ny omärkt docka har du fått fel. Alla nya är märkta med E eller möjligtvis H undertill.

 

Men om du råkat ut för SUDS räcker det som sagt inte med en ny docka. Palmen måste också bytas (eller ev. fixas med battery drain-fixen).

 

Shortcutsympbolen finns på andra sidan jag länkade till i mitt tidigare inlägg.

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-30 16:19:46 av Kalvsylta]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din hjälp .

Jag har nu beställt en ny docka för min är INTE märkt med e eller h.

Tack .

Jag lägger in här när jag får en ny och talar om hur det gick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

har nu fått en ny vagga ,även den utan bokstav men det finns inte på dom senast enligt leverantören.Trots det funkar inte det att synca med kabel.Men det funkar med IR.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...