Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem...


zowat

Rekommendera Poster

Hej...

 

Jag har problem med en av mina datorer.

Datorn:

AMD Duron 900Mhz

256Mb SDRAM PC133

Geforce 2 MX200

Abit KT7A v1.3 Moderkort

Philips CDR/RW

Datorn kör Win XP Pro + SP1

 

Problemet är att när jag försöker spela spel som använder sig av unreal motorn(UT2k3, Mobile Forces), kan även hända på andra spel, så stänger spelet alltid av sig efter några sekunder.

När det stänger av sig så får jag antingen ett felmeddelande där det står en massa saker om DirectX rutiner eller så får jag en blue screen. Infon i BSOD växlar.

 

Jag gissar att det har något med minnet lr liknande att göra för det verkar precis som om minnet fylls lr nåt sånt... Det går o spela några sekunder men sen... *ploopp*

 

Jag har testat med flera olika versioner av DetonatorXP, jag har senaste BIOS versionen, senaste Via 4 in 1 och senaste DirectX.

 

Nån som har nån idé va det kan bero på?

 

Väldigt tacksam för svar...

Mvh

/Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Jag hade också problem med mitt Geoforce kort i början. Jag installerade om allt som rörde kortet och sånt. Sen funkade det perfekt.

 

Minnet borde inte vara nått problem. Jag kör bara med 128Mb i ram.

 

En sak som det kan vara är att ditt kort ej stödjer en funktion som spelet försöker använda. Kanske beror detta på drivrutinerna till kortet? Prova att spela med orginalversionerna som du fick med på en CD skiva när du köpte kortet...

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt felet kan bero är ju svårt att gissa, men saker som kan lösa problemet är:

- Mer spänning på CPU'n, men då gäller det att ha koll på temperaturen.

- Vilken effekt har nätaggregatet? Kan var (dock inte alls säkert) så att det ger för lite effekt.

- Uppgradera drivrutinerna till grafikkortet tillde senaste officiella från Nvidia.

 

 

/f2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...