Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CS, radar o scripts


Christian Lidström

Rekommendera Poster

Christian Lidström

Hej igen!

Vet någon om man kan ändra radarn på något sätt i CS, ändra ljusstyrka, kontrast, lr kanske färg. För det händer väldigt ofta, pga att den sitter placerad i övre hörnert, att man inte kan urskilja något på den. Man måste anstränga sig för att se båda sin lagkamrater o bomben.

Och så har jag en fråga ang. scripting. Alla mina scripts fungerar fint, utom buy scripts? När jag använder ett så antingen kommer en liten ruta upp i övre vänstra hörnet där muspekaren oxå hamnar, lr så händer ingenting. Koden är rätt, det är jag så gott som helt säker på, kan det vara nån bugg lr nått?

Scripten ser ut så här:

bind "F2" "buy; menuselect 4; menuselect 1; buy; menuselect 4; menuselect 3; buy; menuselect 6; buy; menuselect 6; wait; wait; wait; slot10; wait; wait; wait; wait; wait; wait; slot10; slot10; slot10; slot10"

bind "F1" "buy; buy; menuselect 8; menuselect 2; wait; wait; wait; slot10; wait; wait; wait; wait; wait; wait; slot10; slot10; slot10; slot10"

 

Tack på förhand!

///////// Chriller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående dina buy-scripts... I någon version så slutade "bindningar" för F1 att fungera.. den försöker väl visa ett hjälp-fönster eller något ;P

 

Jag har för mig att jag någonstans sett en lösning, men.. jag minns inte var :P

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, alla andra knappar funkar. F1 och F2 är reserverade för Valves nya chatprog (CS 1.6) där man kan chatta via AOL medans man spelar :)

 

Man kan binda F1 och F2 om man kör ett litet prog som finns här:

http://www.nextwish.org/mods.php?page=gamefix/hl-fkeyfix

 

 

Sen kan man byta radar om man har lust. Kika här tex: http://www.counterstrikecenter.com/downloads/spritesindex.phtml

 

(inte de snyggaste men ändå)

[inlägget ändrat 2002-11-25 22:59:31 av KaptenZoom]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

Tack så mkt för hjälpen, förstår nu varför det inte gick. Men ang. de där spritesen till radarn o annat, såna är väl inte tillåtet att använda i turneringar o liknande, då måste man väl ha original skins? Jag tänkte närmare på om det fanns någon fin inställning för att göra radarn lite synligare, men det kanske inte finns.

 

Ser fram emot 1.6, det där om AOL hade jag inte hört, men det verkar ju skitbra. Ska bli kul med den nya skölden för CT o de nya gevären oxå!!

 

/// Chriller

 

www.killtherabbit.cjb.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte re-skins är tillåtna i de flesta turneringar. Fast på public så kan man ju lira med nya skins inom rimliga gränser; tokröda player-models kanske är att ta i ;)

 

Tror inte man kan justera radarns färg utan att byta ut den...fast jag är inte säker.

 

Lite om "Friends"-chatten: http://csnation.counter-strike.net/view.php/csinfo/next.csn#friends

 

1.6 verkar bli schyst. De nya vapnen och många efterlängtade bugfixar. De slår på stort den här gången :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

ne. det var det jag trodde. då spelar det ju egntligen ingen roll. Lika bra at spela på public's med samma som man tävlar med så man inte blir ovan =).

 

1.6 verkar ju asbra! Nu med "Friends" är ju spelet än mer överlägset alla andra fps-spel på marknaden, o kommer nog förbli i några år framöver.

"Steam" verkar ju också bli bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du svara på vart jag lägger sprite "radarn" i cs när man installa det hittade en fin o bra på länken som du fick

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

när jag var inne där har jag för mig det stod bra dokumenterat exakt hur man gör..

aja.. tror man antingen lägger den i models-mappen lr kanske rent utav själva cstrike-mappen?

ska kolla upp det mer lite senare..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki skicka in det om du vet hur om ifall att jag ej hittar dej!

vilken radar har du själv nu??

vilka servrar är du inne på?

ditt nick?

Ghandi här brukar heta (SENC)Ghandi

men oftast bara Ghandi brukar själv vara på Brak o metro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

man lägger .spr-filen i sprites-mappen i din cstrike-mapp...

men sen ska man ändra i någon text-fil oxå, men jag fattar inte riktigt vilken om det är radarn man ska byta ut? kanske nån annan vet??

än så länge kör jag fortfarande med den vanliga.

 

mitt nick e Chriller lr KtR][Chriller, kan hända att jag spelar med nåt annat oxå.. brukar lira på Are3na Primus. fast oftast på nån server som jag lr min akompisar skapat o kör själva..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...