Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt graffe!


ZaXoN

Rekommendera Poster

Point Of View GeForce4 Ti4200 XP Extreme Power! 128Mb DDR 3.3ns Turbo (310/660Mhz) DVI TV-out Retail AGP

2300:- hos Datorbutiken.com

Kan enligt tillverkaren klockas till 310/650 utan problem.

Vet någon någonting om kortet??

Kan det vara ett vettigt köp?

Är det mindre bra?

Typ... hjälp... liksom...

 

;-))

/ZaXoN

 

Welcome to Tomorrow ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en recension på swedclockers hemsida, men testet var av lillebror,Point Of View GeForce4 Ti4200SE "Special Edition" 64Mb DDR 3.3ns!!! DVI TV-out Retail AGP

 

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_020717_pov_ti4200se.php?page=1

Hmm sidan var nere men kolla in den senare. Ett litet tillägg, kortet i testet hade inga kylare på minnes kretsarna, vilket säkert gjorde att det blev lite ostabilt vid max överklockningen, men detta är snabbt åtgärdat. Finns säkert kylare på kortet som du tänkte köpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt säkert.

Bildskärpa? Stabila spänningskretsar/RFI filter kostar.

Ljudnivå? Stor kylfläns och liten/ingen fläkt kostar.

CHIP 12/2002 testar

7 nVidiakort

3 Radeonkort

2 Xabrekort

1 Matrox Parhelia

13 st

tar man bort de 5 med sämst bildskärpa återstår

3 nVidiakort (Ti 4600,4400 och 2st MX kort bort)

3 Radeonkort

1 Xabrekort

1 Matrox

8st

tar man bort de 5 bullrar mest

återstår

1 Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro

1 Sapphire Radeon 9000 Atlantis

1 ASUS V8170DDR/T GF4 MX 440

I snabbhet var dessa enligt CHIP

1:a

8:a

9:a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"tar man bort de 5 bullrar mest

återstår

1 Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro

1 Sapphire Radeon 9000 Atlantis

1 ASUS V8170DDR/T GF4 MX 440

I snabbhet var dessa enligt CHIP

1:a

8:a

9:a"

Har hört att Radeon chip har kompabillitets problem med bla, spel.

Har även hört att Asus kort har kompabillitets problem med vissa moderkort, som sagt detta är bara vad jag hört. Precis som du säger har man hört att vissa fläktar tjuter, en del direkt ur kartongen en del några månader senare, tror att det är ett allmänt problem med låg kvalitet på fläktarna. Se detta inlägg som ett kompelment och inte som dementi eller vad det heter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör med ett nyligen inköpt Gainward GF4 TI 4200 Golden Sample 128mb (för ungefär samma pris som point of view kortet (tror det har sjunkit nu iof) - på komplett.se).

 

Bildkvaliten kan jag inte klaga på, mycket bättre än tidigare Geforce (som jag använt - varierar tydligen en hel del) kort i 2048*1536, men i övriga upplösningar ser jag ingen större skillnad (det skulle vara mot ett GF2 MX 200 där det var för gräslig skärpa i allt över 1024*768 - men det hör nog inte till vardagen). Prestandan e finfin den me, men då är min processor något utav en fet flaskhals (å ramet förstås).

 

Med det medföljande programmet kan jag utan problem klocka till 340/590 utan att höjja någon spänningen. Vet inte om man brukar göra det då man överklockar graffekortet men går jag upp till 350/600 så blir det ostabilt.

 

En bonus är ju att man med kortet får med Video Ut och Video In, trevlig kvalitet båda hållen tycker jag det verkar vara. - har dock ej kollat nå mycke på tv-ut. Men tv in utnyttjar jag fråbn en gammal video - å vips så fick man tv på rummet :)

 

Vad gäller ljudnivån så låter det en del, men det gör ju alla graffekort med fläkt ;)

Inte så farligt mycket, men för alla som jobbar för att få datorn tyst så är ju standardfläkten oftast inget man behåller längre än nödvändigt.

För mig blir det nog en passiv fläns eller vattenkylning på kortet så småningom..

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-11-24 21:26:17 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...