Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

märklig start...


John Eriksson

Rekommendera Poster

John Eriksson

i förrgår när jag kopplade ner från Internet hände en mycket märklig sak. den koppla upp sig igen!

sen dess har den försökt att koppla upp sig varenda gång jag startat datorn!!!

har inte kollat så jättenoga, men av den lilla skumming jag gjort så får jag inte fram nånting.. förutom att det är något program vid starten som vill åt internet, men det ligger inget i startmappen. hm märkligt... det fixar sig om jag stänger av automatisk uppkopplig och det kommer inte upp nåt felmeddelande då.

 

what is this?? orkar inte gräva i hela datorn... (rädd för att jag börjar pilla på nåt jag inte bör göra... som vanligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du har nåt email program eller dylikt som vill åt internet. Kolla också så att du inte har nån uppkoppling som ligger mot nåt nätverk som datorn letar efter men saknar vid uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag tror inte det har med netscape att göra, för det är ju inte ens igång när datorn startar! men jag ska testa. (men jag vet inte hur jag ska klara mig utan den funktionen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det enda emailprogram jag använder är netscape, och jag har inte fifflat med några andra andra nätverk utom AppleTalk... och det är avstängt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

mmm.... jag tror jag hittat det.... märkte att Webbdelningen var på... vi får se i morron när jag startar den igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...