Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Försvunnet utrymme


David

Rekommendera Poster

Hej

Jag installerade just in XP på min nya disk, en 20 gb IBM. När jag installerade det valde jag att skapa tre partitioner om 1,5;9;9 gb med NTFS som filsystem. Men nu är det så att efter att ha installerat XP på den minsta finns det endast 70MB kvar trots att om man markerar filerna endast får upp 700mb använt så min fråga är var resterande 700mb försvunnit? Samma sak hände när jag la in XP på den andra partitionen så även där saknar jag nu ca 700mb.

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det låter väldigt lite om XP bara tar 700Mb vid en installation, hos mig ligger den på runt 1.5 gig. Så din C: är lite väl snålt tilltagen, du kommer att få problem ju mera saker du installerar, då det installeras filer i C vare sig man vill eller inte. Jag skulle ta en partition på 3-4gig, beroende på hur ofta du formaterar om.

 

Hibernate och pagefile.sys tar ganska mycket av hårddisken, och dom filerna är dolda, du kan välja att visa se dom i inställningar för mappalternativ.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-20 19:05:12 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ja jag kanske får ta och göra den lite större då... Men jag har visa dolda filer och den totala summan är ändå 700mb för mycket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hibernate reserverar lika mycket utrymme på hårddisken som du har RAM-minne. Och Pagefile tar som minimum snäppet under vad du har i RAM.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hibernate/Viloläge kan du inaktivera i egenskaper för energialternativ och fliken Viloläge. Du hittar i kontrollpanelen och Energialternativ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...