Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra email-program?


Martin Söderlund

Rekommendera Poster

Martin Söderlund

Finns det något bra email-program där ute, eller är det så tråkigt att mänskligheten aldrig lyckats uppfinna något.

 

Outlook innehåller alldeles för mycket skit (slö-startat) och har ett jobbigt gränssnitt, Eudora och Pegasus är på tok för krångliga att använda, och mindre freewareprogram har ofta problem med svenska tecken. Häromdan hittade jag ett program jag verkligen gillade p.g.a. sin enkelhet. Det heter Mail Warrior, och är buggigt som satan. Har någon några tips om något lättanvänt, snabbt, enkelt och stablit email-program? Tacksam för tips, för snart ger jag upp och slutar använda email! :-)

 

/Martin Söderlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Söderlund

Det kan nog stämma! Jag har inte provat Mozilla så mycket, för jag tycker att det startar långsamt och känns allmänt segt. Men email-klienterna i äldre versioner av Netscape var väldigt smidiga! Opera 7 är en bra läsare, tycker jag, men den har ingen bra email-del.

 

Nu tycker jag dock att det känns bättre att ha ett helt separat emailprogram, för webläsare kommer det nya versioner av stup i kvarten, och man installerar och avinstallerar i ett. Men tack för tipset!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på Outlook Express som följer med windows? Tar ca 0.5 sekunder att starta på min trötta 400 MHz PIII....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Eudora men i det kan man inte göra Distributionslistor.

Finns det något annat mailprogram förutom Outlook som har den möjligheten?

 

Ha´t bra

Vanitav

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...