Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fredagseftermiddag...


Weyland

Rekommendera Poster

Ser ju ut ungefär som hemma hos mig.. ;)

Vi har också börjat köpa på oss de där Evo burkarna, D510 SFF.

Den är bra mycket tyngre än vår föregångare, Vectra VL400, som dessutom mest bestod av plast och man kunde sätta stöldmärkningslappen var som helst..

Sen satt det nån nyare variant av Intels nätverkskort i dem också, var tvungen att hämta hem en nyare E100B.DOS från Intel för att få igång det i dos.

Sen gick det fint, bara att dunka F12 i booten och vips så ploppar det upp en Ghostmeny ("Välj datormodell och operativsystem" :)

/me briljerar med hemmasnickrade finurligt fiffiga finesser..

 

HP LP1000r är tyvärr på väg ut ur sortimentet, men där har vi en 1U-server som är trevlig. Den har nämligen plats för 3 hotswap-diskar och 2 (non-hotswap) cpu.

 

Hur många gamla pentiumburkar har du egentligen?

Jag har ca 40 st. :)

 

finns sämre sätt att avsluta 'arbetsdagen' på faktiskt

Nä.. det är hemskt att behöva lämna kontoret utan att ha testkört alla nya leksaker till det yttersta...

 

\\Anp

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-15 17:39:24 av Anp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen satt det nån nyare variant av Intels nätverkskort i dem också, var tvungen att hämta hem en nyare E100B.DOS från Intel för att få igång det i dos.

 

Tell me more! Jag har just suttit och svurit över D510:ans NIC och inte fått ordning på det i DOS/Ghost.. det var tusan inte många veckor sedan jag hämtade nya Pro 100-drivare från Intel, men icke sa nicke... gimme url! :)

 

Diggar verkligen D510:ans chassi, väldigt passande för HTPC-bruk faktiskt! I stadig metall, lagom bred för hemmabioracket och i princip ljudlös (den där maxtordisken sabbar det lite) med fläktlöst nätagg bland annat.

 

Hur många gamla pentiumburkar har du egentligen?

Jag har inte hunnit samla på mig så många, ligger på runt ett dussin. Någon aning om vad tusan man ska göra med eländet? ;)

 

Nä.. det är hemskt att behöva lämna kontoret utan att ha testkört alla nya leksaker till det yttersta...

 

Haha, gissa vem som inte gått hem ännu ;p (serveraidar)

 

Uppgraderat racket också, alltid lika kul - och letar efter en ny konferensprojektor, funderar på antingen Infocus LP130 eller Sonys VPL-CX5 (jag vet, två rätt olika kategorier).

 

.wey

matrox, maxtor, whatever

[inlägget ändrat 2002-11-15 17:58:34 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det bara var att välja DOS här och hämta hem.

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=245

32896 bytes stor är den. Några månader nyare än den gamla.

 

Får du inte till det så kan jag skicka en fungerande bootdisk.

 

Diggar verkligen D510:ans chassi

Tja.. men på insidan är det desto mer trångt. Har inte ens försökt att nå dimm-kretsarna än.. :-(

 

ligger på runt ett dussin. Någon aning om vad tusan man ska göra med eländet?

Tunna klienter. Nätboota Linux och X med rdesktop eller ICA-klienten som autostart och koppla upp dig till valfri terminalserver.

 

**oj, det är dags för min exotiska fredagsmassage, tebax om två timmar**

 

\\Anp

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

 

[inlägget ändrat 2002-11-15 18:09:18 av Anp]

[inlägget ändrat 2002-11-15 18:11:31 av Anp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thnx!

 

Har inte ens försökt att nå dimm-kretsarna än.. :-(

 

Hehe, det var juh underbart smidigt - bara å fälla upp hela drivecagedelen (dra i den gröna mysko pilen, rakt upp och framåt) ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen krävdes det juh ny version av windowsdrivare också, smått irriterande faktiskt ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, då var man där igen, fredag eftermiddag och en bunt hårdvara, finns sämre sätt att avsluta 'arbetsdagen' på faktiskt ;)

 

http://lexx.flowersfx.com/officespace/index.html

 

Japp, det är mycket möjligt att jag har fel. Men det var nästan att jag trillade av stolen idag när jag läste Vi Bilägare och kom till sidan 8. Har inte jag sett den bilden innan tänkte jag. Sivert Lindbloms fontänskulptur i rondellen av Nybron och Hamngatan i Eskilstuna.

Kikade tillbaka till de bilder du lagt upp, rondellen i bakgrunden utanför fönstret - är det samma?

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - har limmat en del epoxy idag så bortse från eventuella avvikelser från mitt normala jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade tillbaka till de bilder du lagt upp, rondellen i bakgrunden utanför fönstret - är det samma?

 

Jajemän! Om du glor på det högra trädet av de tre i bilden så är den vänstra 'pinnen' i det trädet faktiskt obelisken/skulpturen, tror jag iaf.. dumt att fota fönster med blixt typ ;)

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...