Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus


Mr T

Rekommendera Poster

Hej..jag har fått Trojam virus i min burk. Problemet är att Norton har hittat det , men kan ej göra något åt det , varken ta bort det eller lägga det i karantän.

Jag har hittat det det är en exe fil och en ddl , går ej att ta bort genom att dra det till papperskorgen eller att klicka på ta bort.

Har även hafft bug bear , men det har jag fått bort , problemet med det är att det har gjort så att jag inte kan starta Word !

 

Snälla hjäääälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Trojan.Logger" låter som ett generiskt namn för key-loggers (och en snabb Google-sökning bekräftar det: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.logger.html)

 

Programmet sparar alltså dina tangenttryckningar, i hopp om att få tag i något lösenord. Det borde inte påverka Word.

 

Först och främst, skicka filerna till mig (via e-post till: recv @ tjohoo.se).

 

Vilket operativsystem har du? Om du har W9x/ME/XP så skriv "msconfig" i Start->Kör. Välj fliken "Autostart" och kolla ifall den EXE-fil som Norton klagar på finns med i listan. I så fall, klicka ur rutan till vänster, och starta om datorn.

 

Förhoppningsvis bör du kunna ta bort filerna efter det.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Filen är en Key-logger och kommer från Soft-Central (http://www.soft-central.net/)

 

Filen som ligger i program-katalogen borde F-Secure kunna ta bort. (Försök även hitta något från Soft-Central i "Lägg till/ta bort program".

 

De andra filerna ligger i en katalog som skyddas av operativsystemet.

 

Det enklaste sättet att bli av med de filerna är att temporärt slå av och på filsystemsskyddet. Dock innebär det att du förlorar eventuella återskapningspunkter.

 

- Högerklicka på "Den här datorn" och välj "Egenskaper"

- Välj fliken "Systemåterställning".

- Kryssa i "Inaktivera Systemåterställning"

- Tryck på "OK"

- Tryck "Ja" på frågan om du vill inaktivera det.

- Starta om datorn

- Gör en genomsökning efter virus

- Aktivera det igen genom att klicka ur rutan "Inaktivera Systemåterställning"

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...