Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SAVENOW.EXE


svehwa

Rekommendera Poster

Ett program som heter savenow.exe vill alltid koppla upp mot internet säger min brandvägg. Vad är detta för program? Ska jag ge det permanent tillstånd? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag ge det permanent tillstånd?

 

Oh noooo! Blocka i brandväggen och kör sen adaware eller liknande för att ta bort skiten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Detta är ett spywareprogram som bland annat förljer med Kazaa.

Du bör inte ge det tillstånd alls utan ladda hem Adaware från http://www.lavasoftusa.com

och ta bort den.

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ! Ge den inte tillåtelse att koppla upp sig mot internet.

 

Savenow är ett spyware som spionerar på din dator och lägger reklam på det. Spywares kommer ifrån olika program (bl.a. Kazaa, DC, ICQ, m.fl.) för att de skall tjäna pengar på dig.

 

Gå in på http://www.lavasoftusa.com/aaw.html och ladda ner Ad-aware för att ta bort programmet. Scanna sedan av hårddisken mha programmet.

 

Lycka till och skriv hur det går för dig!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Tillägg: Som vanligt är man sist :(

[inlägget ändrat 2002-11-13 16:30:07 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för det kloka rådet. Nu har jag laddat ned Ad-aware och tagit bort programmet och mycket annan skit. Visst går det väl mycket fortare att surfa nu? Eller är det bara inbillning?

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Det kan mycket väl vara så att det har funnits något program som har slöat ner ditt surfande.

 

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla alltid på deja.com om ni hittar ngt program som ni inte känner igen, bara att söka på prog.namnet så hittar ni den info ni behöver för att veta om det ska bort eller inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju vara ett bra tips eftersom

vad jag förstår så är ju långt ifrån alla program som hittas skadliga utan är kanske något jag vill ha kvar./Sven

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...