Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router med skrivarport


dala66

Rekommendera Poster

Har köpt en router av typen D-link 704p och jag har en canon skrivare av typen s520.Jag får det inte att fungera,skrivaren reagerar inte.Hoppas på hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du gjort???

 

Jag har en 713p och kör win2K och XP mot den och det funkar utmärkt. (Kör iofs en Lexmark laser men det skall väl inte spela någon roll...)

 

Man är tvungen att "installera" routerns port i windows men det förutsätter jag att gjort. Sedan är det bara att lägga till skrivaren och välja porten på routern istället för LPT1

 

/Janson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort allt det där du skriver,alltså

installerat routerporten i windows. Han hittar skrivaren i router intällningarna men ändå så händer inget när jag skriver ut. Mer förslag??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet jag inte vad det kan vara...

Laddade ner drivisen och kollade i Readme men det enda om "Nätverksutskrift" som fanns där var att koppla skrivaren till en annan burk. Det stog inget om printerservrar så det gav ju inget...

 

Iofs så borde datorn inte känna av den som någon nätverksskrivare eftersom man installerar D-Link porten i Windows.

 

Har du någon mjukvaru brandvägg på datorn??? I så fall kan det kanske vara den som stoppar nätverks trafiken till skrivaren... Det är nog det enda jag kan komma på, tyvärr...

 

/Janson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...