Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med inladdning av extern text-fil


listeria

Rekommendera Poster

Jag har en knapp vars funktion är att ladda en MC i en MC som ligger i huvudtidslinjen. Detta får jag att fungera men jag vill även att kunna ladda in en textfil i min inladdade MC. Nu får jag bara ett meddelande (_level0.loadtextruta.textruta.myText)i den inladdade MC. Jag förmodar att jag har fel sökväg men jag har testat allt.

Min knappkod ser ut så här:

on(press){

loadtextruta.attachMovie("text","textruta",10);

_root.loadtextruta.textruta.myText.loadVariables("hast_1.txt");

}

 

Blir jätteglad om någon kan tipsa mig vad för fel jag gör.

 

/Annette

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus östlund
on(press){

loadtextruta.attachMovie("text","textruta",10);

_root.loadtextruta.textruta.myText.loadVariables("hast_1.txt");

}

 

I din sökväg hänvisar du även till MC (eller en instans) som heter myText. Jag antar att det är här du ställer till det. Är det så att ditt texfält har variabelnamnet "myText"?

 

on(press){
loadtextruta.attachMovie("text","textruta",10);
_root.loadtextruta.textruta.loadVariables("hast_1.txt");
}

 

Verkar vara den logiska sökvägen, om det inte är så att du har ett MC som heter myText inne i "textruta".

 

I Flash MX kan man ju ge ett textfält ett "instance name" men detta har inget med innehållet i textfältet att göra utan är till för att ändra dess egenskaper. Kolla så att du inte skrivit variabelnamnet i "instance name-rutan".

 

 

# ==============================extra===

# Nordens största F l a s h community

# www.communen.com | poppa@communen.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för ditt svar!

Jag har nu löst problemet. Hade glömt att ge ett instans-namn på den MC som skulle innehålla min textfil.

Trodde att man kunde anropa en MC som inte låg ute på scenen utan bara i mitt bibliotek. När jag la ut den och gav den ett instans-namn ("textruta") vart allt bra.

 

/Annette

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...