Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer favoriter


Johan*

Rekommendera Poster

Nu har jag toktröttnat på InternetExplorers favoriter, varför måste de öppnas i ett redan öppet fönster? Är det någon som vet hur man gör, om det är möjligt, att få Internet Eplorer att öppna favoriterna i ett helt nytt fönter varje gång?

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är SÅ mycket jobbigare än att bara klicka på favoriter och inte alls den lösningen jag är ute efter. Om jag har två fönster öppna måste jag då öppna det fönster som öppnades först, och sen trycka CTRL-N och sen favoriten. Inte så djävla smidigt, eller hur? ;)

Någon som har en bättre lösning?

/Johan

 

[inlägget ändrat 2002-11-08 13:25:34 av Johan*]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öppna det fönster som öppnades först

 

Varför måste du öppna det första fönstret?

 

Jag tycker det är skitsmidigt å andra sidan så klarar jag att trycka Ctrl + n och röra på musen samtidigt men det kanske är svårt för andra?

 

/JANspeed

 

[inlägget ändrat 2002-11-08 13:38:42 av JANspeed]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så du tänker vara oförskämd?

 

För att du ska hänga med så ska jag förklara lite enklare:

 

Om du har två fönster öppna, i fönster 1 har du Aftonbladets hemsida och i fönster 2 har du Expressen. Om du har fönster 2 aktivt när du trycker på CTRL-N så sitter du med tre fönster öppna, ett med Aftonbladet och två med Expressen. Klickar du nu på en favorit, så öppnas den i fönster nummer 1 som öppnades först, alltså sitter du med tre fönster öppna, en med GP t.ex. och TVÅ med Expressen.

 

Men det är klart, det blir mer än två fönster och så långt kanske DU inte kan räkna??? Var inte oförskämd, sluta hellre ge idiotiska självklara råd. Det kanske finns en dagis-tjatt någonstans där du kan lära ut dina "knep".

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se så, nu är vi snälla mot varandra...

 

Vad du är ute efter är att bocka ur inställningen 'reuse windows for launching shortcuts' i Internet Options -> Advanced.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag var ute efter. Tack så mycket!!! Hade jag kunna ge mer än ett poäng för det svarat så hade jag ;-)

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du är ute efter är att bocka ur inställningen 'reuse windows for launching shortcuts' i Internet Options -> Advanced.

Underbart! Har alltid stört mig på den inställningen! Tack!

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. hemskt sorry! Jag glömde lägga till ett litet: ;) i slutet av mitt förra inlägg. Du tog visst åt dig mer än jag hade tänkt. Så mycket smidigare än ctrl + n tyckte jag inte det kunde bli. Det är nämligen en funktion jag saknat mycket i vanliga explorern. No hard feelings?

 

Det jag reagerade på var att dina favoriter öppnar sig i det första fönstret? Det gör de nämligen inte i min IE utan de öppnas normalt i det fönster du väljer favoriten i. Så det tyckte jag var jättekonstigt.

 

/JANspeed - så snabb att han hinner posta och förolämpa forummedlemmarna på köpet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ett ;) hade läget varit så mycket annorlunda. Jag kör XP, och kör mina favoriter som en Toolbar, så det kanske är därför som det inte reagerar lika. Dock så var det Seb S´ lösning jag var ute efter, exakt. Men tack ändå.

 

/Johan

 

PS! Skönt att det inte finns så oförskämda personer här i formuet, utan bara klantiga ;-) DS!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgick inte att du inte menade menyalternativet 'favoriter' i IE, vilket jag och janspeed nog tog för givet att du menade.. å då verkade din förfrågan synnerligen konstig ;p

 

..självklart kan man inte leva utan 'don't reuse windows...' :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...