Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Idiotreklam på IDG


Calle Slättengren

Rekommendera Poster

Calle Slättengren

Är det bara jag som ska bojkotta Canon och kanske även IDG efter det att varje gång man går in på idg.se kommer den där xxxxx kamerareklamen upp mitt i fönstret? xx xxxx. Det går ju inte att läsa texten bakom på ett tag, scrollar man hänger skiten med.

Reklam, javisst! Tjänsten är ju gratis, så det är ok. MEN INTE MITT I TEXTEN!!!!!!!!!

Jag hatar sånt här!!!!!!

 

Redigering

Svordomar bortredigerade

/Stefan, moderator för Avreagera dig!

 

[inlägget ändrat 2002-11-08 12:33:34 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha.. Det var det XXXXXXXXXXXX jag sett. Bojkott på g känner jag. :thumbsdown:

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Redigering

Svordomar bortredigerade

/Stefan, moderator för Avreagera dig!

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-08 12:34:21 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jodå, jag råkade också ut för samma sak idag. Reklam för Canon som lade sig över texten. Klart irriterande!

 

Sedan flyttade reklamen sig ned i högra hörnet och "flöt" med när jag scrollade nedåt.

 

Positivt att reklamen försvann när jag klickade in på Eforum. :)

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fånigt att det inte finns en 'stäng'-knapp på kameran... det har det iaf funnits på alla svävande reklambanners jag sett hittills... :(

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, den s*t*ns kameran svävar runt fortfarande.......

 

[inlägget ändrat 2002-11-06 21:46:32 av //Thomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma märker jag inte av sånt, men på jobbet desto mer, vafaen hela jäla internet är ju fullt av dylikt har jag märkt. Och jag håller med om att nåt mer irriterande får man leta efter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar "bojkotta" - alltså sluta besöka - de flesta sajter som har eller börjar med påflugna popup's.

Senast var det Göteborgs-Posten.

 

Och Aftonbladet aktar jag mig noga för.

 

Troligen främst ett problem när man kör över en långsam (33.6K) modemuppkoppling; man tvingas sitta och vänta och vänta och vänta på att dessa förbannade reklamfönster först ska behaga ladda ner sig innan man äntligen kan få se sajtens riktiga nyttoinnehåll.

 

Varför virar de inte in pappersdagstidningarna i flera lager papper översållade av reklam som man måste skala sig in igenom innan man ser själva tidningen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför virar de inte in pappersdagstidningarna i flera lager papper översållade av reklam som man måste skala sig in igenom innan man ser själva tidningen?

Shhh, det kanske är någon finurlig emballageingenjör som läser detta och gör slag i saken.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe - jag gillar Phoenix. Inte ett spår av det jag läser i denna tråd där inte...

Finns en fördel att ha en Webbläsare som ej är färdigutvecklad och därmed inte klarar alla koder som finns. Sedan att det även går att blockera pop-ups gör ju inte saken sämre.

 

/T

[tillägg]

Eller har kanske det att jag inte sett reklamen något att göra med de adresser jag dirigerat om till 127.0.0.1 i host-filen?

[inlägget ändrat 2002-11-07 16:40:33 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför virar de inte in pappersdagstidningarna i flera lager papper översållade av reklam som man måste skala sig in igenom innan man ser själva tidningen?

Vi får tidningarna inrullade i plast, men än så länge finns ingen reklam på plasten.

Man borde kanske börja sälja reklam på plasten och tjäna lite pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Upptäckte idag att det finns en liten kryssruta nere i vänstra hörnet. Klickar man på den så försvinner reklamrutan.

 

Säkert fler som upptäckt, eller?

 

Än har jag inte upptäckt något sätt att få bort den störande kameran som dyker upp mitt i texten, men den försvinner efter en liten stund och blir en ruta nere till höger.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker ingenting. ZoneAlarm förhindrar popupfönster bra så det programmet kan jag rekommendera. Finns en gratisversion

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle Slättengren

Att ta bort svordomarna i mitt inlägg, som inte riktade sig mot en enskild person utan en otroligt irriterande företeelse, är skamligt dåligt av IDG.

 

Calle S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medhåll där, han har gjort det förr, den gode moderatorn, fast då hade han trådskaparens önskan att ändra rubrik och inlägg.

Han får mycket att göra nu, sökte lite på Eforum:

f*n - 1947st (man kan ju dra bort hälften då det kan betyda fläkt också)

h*****e - 305st

j***a - 770st

inlägg med svordomar.

 

Vad ska redigeras bort härnäst som inte faller i smaken ?

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Man kan ju förtydliga sig och skriva CPU-fan istället för det bannlysta "fan". :)

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-08 18:12:44 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Störande att bli mer eller mindre påtvingad reklam. Pappers reklam hemma är ju välkommet då de utgör en ypperlig förtjänst som tändpapper när jag fjuttar på vedpannan.

 

Reklam som sätter sig över text eller envist hänger med trots scrollande är lite att gå för långt. Man blir ju bara vrång så att säga mot företaget som gör reklam.

 

Nåja, nu har jag också fått avreagera mig. Ska gå och bränna några reklamblad för att förhöja känslan ytterligare :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Tycker att det är helt sjukt att inte ha en stängningsknapp. Det är som att ha ett reklamblad fastklistrat i ansiktet...Lite jobbigt..Men reklam behövs för att de ska kunna driva tjänsten så det är helt ok om de sätter en stängningsknapp...

 

Gratis är en lite luddig benämning. Jag får ju trots allt en massa reklam i ansiktet och det är ju en kostnad...

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle Slättengren

Don Tomas skrev:

"Vad ska redigeras bort härnäst som inte faller i smaken ?"

 

Kritik mot IDG, kanske?

 

Reklamen är kvar dessutom. Får jag svära på franska?

Merde!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Okej, nog finns det en stäng-knapp. Men det är ganska irriterande reklam där igen, från Microsoft. Poppar upp i helskärm (ej fullscreen) och skriver å låter å har sig. Sen försvinner den innan man hunnit fatta något. Undra vilka som gjort den reklamen? *ogilla*

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...