Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om då och då


Ekke

Rekommendera Poster

Mitt problem är att datorn startar om automatiskt lite då och då, jag har windows XP installerat på min burk som består av en AMD 750 Ahtlon processor som sitter på ett microstar (MSI)MS-6167 moderkort + ett Geforce2MX-kort. Största problemen har jag väl haft när jag spelat spel (även på win98 win2000 fast inte i samma omfattning) men sen jag börjat använda XP så kan datorn starta om bara jag sitter och skriver in en webbadress eller som nu skriver detta inlägg. Jag har fått både grafikkort och ljudkort och minnen utbytta men problemet kvarstår. Jag själv har börjat misstänka att felet ligger i moderkortet. Någon som har något bra tips om vad det kan vara? Tack på förhand!!

 

/Ekke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så att datorn inte är inställd på att starta om datorn när nåt fel inträffar?

 

Högerklicka på Min dator/egenskaper/avancerat/uppstart och återställning/systemkrasch/automatisk omstart

 

Sorry, jag har engelsk XP så jag vet inte om jag översatt rätt.

 

Om du bockar bort den så får du i alla fall ett felmeddelande i blåskärmen vad som orsakar felet.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-04 15:05:02 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bockat ur så att datorn ej ska starta om vid ev. fel (gjorde det tidigare idag) Få se om det blir något bättre på det viset.Tack ändå!!

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...