Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera användare


Peter Salanki

Rekommendera Poster

Peter Salanki

Jag kör win 2000 profettional som klient mot en win 2000 server. Mitt problem är att när jag har gjort användare i Active Directory. Först loggar jag in som administrator på min klient för att konfigurera datorn med internet, skrivare program m.m. Efter att jag har gjort det så loggar jag in som en vanlig användare. Det är nu som mina problem dyker upp.

1. När jag försöker köra internet så står det "du har inte rättigheter till att köra internetkonfigureringsguiden ävän fast jag redan har gjort det som administrator.

2. Ingen skrivare finns inlagd.

 

Finns det något sätt att kopiera en användare som redan har alla saker installerade och

konfigurerade. Så att bara användarmappar är olika?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Roger Lindholm

Hmmmm... Kanske. Om du redan har loggat in som den användare du vill vara, t.ex Nisse. Då har ju en profil mapp skapats för Nisse. Börja med att se till att Nisse är med i gruppen administratörer. Logga sedan in som Nisse eller Admin och kopiera hela alltihop från Admin profilen till Nisse profilen. Är osäker på om det fungerar men du kan ju alltid testa.

 

Observera! Du måste antagligen ändra ägare på ett gäng filer och mappar. Tänk även på att du måste KOPIERA inte FLYTTA filerna. Om man kopierar får Nisse rättigheter på Admins filer. Om du flyttar filerna följer Admins rättigheter med till Nisses profil. En del att tänka på, men det är nödvändigt.

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...