Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Soldier of Fortune II Double Helix


Bengt Lundström

Rekommendera Poster

Bengt Lundström

Jag behöver hjälp, jag är på "Hospitalroof" och har en helikopter eller flygplan ovanför som skjuter på mig, jag skuter tillbaka men det händer liksom ingenting hur mycket jag än skjuter, och sen dör jag hur jag än gör.

Något tips eller hjälp vore tacksamt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig spelat spelet så jag kan ju inte veta, men antagligen är det inte helikoptern du ska skjuta på om den inte tar någon skada. Minns ett liknande scenario från Max Payne (har jag för mig) där man istället skulle skjuta på vajrarna till en telemast och på så sätt välta den över helikoptern.

 

-----------------------------------------------

There are only 10 types of people in the world; Those who understand binary and those who don’t

[inlägget ändrat 2002-11-03 13:03:10 av Tobbe14]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att du ska skjuta på motorerna. Dessutom så tar dom mera skada när den inte står still i luften... Tror jag, mitt minne är lite vagt. Hur som hellst kan jag säga att det är ett väldans massa skjutande innan den faller ner. Jag fick försöka 5 gånger eller så innan jag lyckades.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, försök att träffa motorerna från sidan. De är markerade med rött. koncentrera dig på en sida i taget. Försök att först döda alla vakter som är på taket så att du bara behöver bekymra dig om helikoptern. Ta sedan skydd under nåt av taken. Spring sedan ut och skjut en salva och ta sedan skydd igen. Det kommer att ta tid men ha tålamod och börja inte "tokskjuta".

Detta funkade för mig.

 

Lycka till med detta otroligt roliga spel.

 

/DoN "Mullins"

 

 

Same shit, different day

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter också fast på precis samma ställe (har inte spelat på två månader pga detta). Ett problem i sammanhanget är att VTOL flyget blir helt blindgalet när man har nitat en av dess maskiner. Det verkar som om dess träffsäkerhet och skottfrekvens ökar med en 300% så fort en maskin brinner!

 

Nåja, man får väl testa igen, nu när man vet att det går att klara :)

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

”It takes a lot of knowledge to

really mess something up!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det stämmer.

Andra motorn är mycket svårare att slå ut än den första. Det är som du beskrev

att träffsäkerheten ökar.

Men skam den som ger sig.

 

Lycka till med resten av spelet.

Åh, blir lite avundsjuk att höra någon som inte spelat klart spelet. Jag tyckte det var riktigt bra och gav mig många timmars underhållning. (Helt klart värt pengarna 429kr)

Får väl hålla mig till random-banorna ;)

 

/DoN

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...