Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trilskande MP3 spelare


dondee

Rekommendera Poster

Min bärbara "Moveman SSP-80" från Maxtech ger mig huvudvärk.

Fast egentligen är det nog min dator som förmodligen är problemkällan?

 

Eller krävs det någon särskild programvara för att tanka ner musikfilerna på compactflashkortet?

Borde det inte bara vara att dra filerna till kortet (som ligger i "den här datorn som en flyttbar lagringsmedia" ?

 

Jag har både en internt monterad flashläsare/skrivare och en som man monterar i USB porten.

 

När jag formaterat compact flash kortet och drar hemladdade mp3 låtar (från DC, har även gjort egna i CDex) till kortet så funkar det att spela upp dessa låtar i datorn.

Men när jag sätter flashkortet i mp3 spelaren funkar inte låtarna.

 

Jag skickade iväg spelaren och compactflashkortet till firman som sålde grejerna (JME data).

De konstaterade samma sak att mina filer inte funkade så de la dit egna låtar på kortet och då funkade spelaren.

 

Jag kopierade ner dessa låtar i en mapp på datorn, sedan formaterade jag kortet, la dit mina egna musikfiler och det funkade inte.

 

Då formaterade jag kortet igen och la dit låtarna från data firman, som jag hade kopierat ner i mappen på datorn.

 

Nu fungerade dessa musikfiler inte heller!

 

Vad är det för fel?

Kan någon förklara detta för mig!

Don

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tja

Efterom tydligen ingen annan klarade av mitt omöjliga problem så fick jag göra det själv :-)=

Man ska formatera kortet i "FAT" inte "FAT 32".

Bara så ni vet.....

Gott mos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...