Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mikrofon


cadburus

Rekommendera Poster

Det är så att jag har ett soltek 75drv5 moderkort med integrerat ljudkort, men jag kan inte få mikrofonen att fungera. Om man kollar i enhetshanteraren så är det ett frågetecken bredvid multimediestyrenhet, och jag kan inte hitta några drivrutiner till det heller. Kan det vara det som gör att micken inte funkar? Jag har inte problem med nåt annat ljud utan bara mikrofonen, det r inte heller själva micken det är fel på, den fungerar.

 

Ha klurat ett tag och letat olika drivar men får det inte att fungera. Vore tacksam om jag fick hjälp med det. MVH Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har drivrutiner till moderkortet på en skiva, så de är installerade. Men inte till multimediestyrenheten, nu vet ju inte jag om det är just det som gör att mikrofonen inte fungerar, jag gissar bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men nu har man ju sällan en speciell drivrutin för mikrofoningången. :)En drivrutin jobbar mot ett ljudkort och drivrutinen ska ta hand om alla in- och utgångar på kortet. Eftersom du har ljud (i övrigt) så har du en drivrutin installerad.

 

Testade du drivrutinen jag pekade ut med länken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...