Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är verkligen Mac så himla enkel?


Per Larsson

Rekommendera Poster

Det är bara att läsa //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=10839&ForumId=141 som är ett brev där personen inte får igång ett parspel trots att hans maskin väl överstiger kraven. Jag har läst här flertalet gånger att Mac är så himla enkel att använda och att det praktiskt taget aldrig blir fel. Och om det väl blir fel, så är det bara att ta fram 1-sides installationslappen och läsa att man visst skulle stoppa i CD skivan innan man försökte köra programmet.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win95 kom ut 1995, och killen i brevet körde MacOS 7.6.x, så det borde väl gå att jämföras tidsmässigt?

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jo, men nu tänker jag på 7.1 som han åxå hade testat på, för med 7.5 hade han fått typ-1 fel av nån anledning och det är, enligt petra, minnesrelaterat. han har alltså ANTAGLIGEN för lite minne i burken för att köra spelet med 7.5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

JAG VET INTE!!!! men om jag kunde komma dit och kolla på fanskapet så skulle jag kunde kolla vad det var för fel... men det är ganska svårt att göra via Internet!

kanske det bara är nåt fel på hans version på spelet... jag vet inget.. bara spekulerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Så du erkänner att man också kan ha problem med Mac? det är inte alltid bara att stoppa i skivan och så funkar det (undantagslöst). Det har låtit på dig som om du menat det innan iaf. Tänk nu om personen hade haft lite datorvana (allt utom Mac), då kanske han hade kunnat lösa problemet själv.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...