Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 mjukvaruversion


Illsley

Rekommendera Poster

Tjenna

 

Vilken är senaste mjukvaruversionen på T68m(i)?

Min är R2B025. Är den mycke gammal? Nåt märkbart bättre i nyare versioner?

 

Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vilken är senaste mjukvaruversionen på T68m(i)?"

Den senaste heter R5D007. R2B stoppade jag in i min T68 i början av maj i år. Och efter den fram till dagens har det lanserats tror jag 3 versioner.

Jag tycker mig uppleva snabbare menyhantering i och med senaste versionen.

Om batteritiden kan förbättras med ny mjukvara så gjorde den det med R5D. För första gången har max vilolägestid visat över 300 tim.

 

/Max

 

[inlägget ändrat 2002-10-29 14:23:10 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, batteritiden kan absolut förbättras via mjukvaran. Mjukvaran är idag den parameter som man har mest kvar att jobba på, vad det gäller batteritid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok skönt att de fixat energiåtgången lite. Annars, inget annat som blivit bättre?

 

E det fortfarande lika osäkert att wappa med Comviq? (Det e Comviq som har problem kanske..)

 

Tack för svaren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fel vid kommunikation. Försök igen eller kontrollera inställningarna"

Alltför ofta får man det meddelandet vid försök till wappande med Comviq. Därför har jag i princip slutat wappa.

Men e-postfunktionen (via GPRS) fungerar. Och den skulle jag numera inte kunna vara utan, då jag inte alltid har möjlighet sitta framför en PC.

 

Comviq/Tele2 har förlängt sin gratisperoid till och med 31 januari 2003. Vilket inte är svårt att förstå.

 

Högra spalten under Aktuellt:

 

http://www.comviq.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detsamma får jag nu med Halebop,även för mig fungerar e-mailfunktionen.Och då ska man veta att Halebop ligger på Telias nät

 

 

 

 

The good ole south gonna do it ´gain

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är SMS-funktionaliteten i den senaste versionen? Har läst en del om vissa ändringer, tror dock att det var i näst senaste versionen.

 

I R2E006 när man skriver utan T9så väljer man versal eller gemen med * innan man skriver tecknet. är Det så i R5D007 också?

 

Något annat som märks?

 

/Stefan - som funderar på om det är värt att uppgradera min T68i...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I R2E006 när man skriver utan T9så väljer man versal eller gemen med * innan man skriver tecknet. är Det så i R5D007 också?

 

Något annat som märks?

 

Jepps... det är samma knapp.... :) jag har faktiskt inte märkt någon större ändring, men å andra sidan har jag uppdaterat allt eftersom det släppts nya versioner. Men uppdaterar man från R2E till R5D kan det ju hända att man märker en viss skillnad.

Dock finns det ett rykte att det ibörjan av november kommer släppas en ny mjukvaruversion, med bla förbättringar på meddelandesignalen (som ju enligt många är alldeles för låg)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna

 

Har precis vatt o fått min t68m uppgraderad o nu står där R2F004. Den skulle va den senaste enligt dem..

 

Vem snacka om R5d? :~(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tjenna

 

Har precis vatt o fått min t68m uppgraderad o nu står där R2F004. Den skulle va den senaste enligt dem..

 

Vem snacka om R5d? :~(

 

 

R2F är ju näst intill antik ;-) efter den har både R5A020, R5C001 och nu senast R5D007 släppts....

 

R5D007 släpptes för några veckor sen... serviceombudet som gjorde din uppdatering har troligen glömt uppdatera sin dator mot SonyEricssons server.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck.......jag blir så trött på sånt här...

 

Få skälla på dem lite o säga till dem att plocka hem R5D007...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna, jag fick ett mail från gubbarna som uppgradera min telefon till R2F004. De säger så här om R5D007:

 

"DU HAR DEN SENASTE PROGRAMVARAN!!! SONYERICSSON HAR NÄMLIGEN

"DRAGIT TILLBAKA" DEN "NYA" PROGRAMVARAN PGA NÅGOT PROBLEM

VET EJ NÄR DEN SLÄPPS......"

 

Hmm...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

dom har inte dragit tillbaka den helt och hållet... kikade just å visst så finns den där :)

 

vart var det du var och uppdaterade nånstans?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OCOM i Malmö

 

 

hmmm... ett litet ställe alltså... kan vara så att SonyEricsson av nån anledning valt att dra tillbaka versionen för vissa ombud (varför dom nu skulle vilja det vete f*n)...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelande signalen är ju som sagt urkass!! Om det kommer en uppgradering som ser till att den blir bättre så - snälla - skriv det i detta forum så vore i varjefall jag jätte tacksam!

 

Haregott

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...