Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsrutan kommer inte upp automatiskt!


Ice_P

Rekommendera Poster

På vår dator har vi installerat Windows 98. Där har vi 4 användare. När man startar datorn så kommer det inte upp någon inloggningsruta, utan man får klicka på start och välja logga in.

Jag har prövat att installera klient för microsoft inloggning eller vad det heter men utan resultat. Snälla hjälp! Man förlorar ju värdefull tid om man måste logga in manuellt hela tiden. Förutom att det är jobbigt då.

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Vad har ni som primär nätverksinloggning?

 

Under Kontrollpanelen/Nätverk/Konfiguration/Primär nätverksinloggning finns hos mig två alternativ:

Windows-inloggning och Klient för Microsoft-nätverk

 

Om jag inte är helt fel ute borde ni ändra till det senare.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni la in era fyra användare så ska ni ha fått den inloggningsrutan automatiskt.

 

Om du högerklickar på nätverksikonen på skrivbordet, och väljer egenskaper, så ser du vid Primär nätverksinloggning vad du har

för val för tillfället.

Om det inte står Microsofts inloggningsklient, så ska du kunna lägga till denna.

Försök igen.

Klicka på lägga till och markera klient och klicka på Lägg till

Markera Microsoft i vänstra halvan, klicka sedan på Microsfts inloggningsklient på den högra sidan och OK. Var beredd på att använda din WindowsCD om du inte har en kopia på hdd.

Efter så borde du ha fått in detta, och kan välja den som Primär nätverksinloggning

 

Om detta inte fungerar, så kan du försöka med att installera ditt OP igen, att lägga det över det du redan har, det kanske fattas någon komponent/fil som gör

att detta inte fungerar.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson skrev:

Windows-inloggning och Klient för Microsoft-nätverk

 

Om jag inte är helt fel ute borde ni ändra till det senare.

Jag har alternativet Windows inloggning och då får jag upp en inloggnings ruta vid start.

 

Om man vid första påloggningen väljer tomt lösenord (trycker enter) så får man inte någon fråga nästa gång.

En variant är att söka igenom datorn efter PWL filer och eventuellt radera dessa.

Starta sedan om datorn och ange ett lösenord för varge användare.

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2002-11-03 07:00:54 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Ice_P!

 

Ajdå, läste lite tokigt :)

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-03 09:37:51 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...