Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skumt...


pepino

Rekommendera Poster

Efter att jag använt tv-out på min bärbara Compaq EVO N115 har det hänt skumma saker med den.

 

Första gången jag startarde upp den efter att ha kört i tv:n får jag fel i BIOS att tangentbordet inte är anslutet, (känns lite konstigt på en bärbar). Jag valde att boota upp datorn och då funkar tangetbordet iaf. Jag startade om datorn för att se om det hände igen och det gjorde det.

 

Efter att ha använt datorn i ca 1 min dog den bara. Jag tänkte först att det va batteriet å lät den stå på laddning. Men samma sak händer igen å sen upptäckte jag att fläkten inte startar. Allt detta händer nu så fårt jag startar datorn.

 

Vad kan ha orsakat detta? För liksom ett sånt BIOS fel händer inte bara så där och de skumma avstängingarna av datorn efter en minut är också skumma. Kan det vara virus? Det skulle vara bra om man kunde få veta lite om det (om nån vet) så jag slipper å få spö av support killen på 4:e våning...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

[inlägget ändrat 2002-10-27 19:15:34 av Pepino]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, låt det inte vara samma problem som jag bemött en gång tidigare.

 

Med S-video är som med många andra portar på datorn, exempelvis parallellporten och den seriella: Man bör ej ansluta dem medans datorn är igång. Det kan existera potentialskillnader mellan kabeln och datorn och om porten inte är skyddat så kan datorn ta skada. Tyvärr.

Nya portar, såsom USB och Firewire har inbyggt skydd mot detta.

 

Hur du ska testa om min teori ovan stämmer, det vet jag inte, men om du tror att det är ett virus kan du alltid låta den här tjänsten gå igenom datorn (om den hålelr sig igång tillräckligt länge):

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

 

 

Hittade en gammal tråd:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=227520

/T

 

[inlägget ändrat 2002-10-27 19:34:40 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte jag tryckte i s-video sladden när datorn va på men iaf den pajat borde den inte reagerat så här.

 

Fast nu har det hänt andra grejer för nu när jag sätter på datorn kommer bara compaq skylten upp och sen dör datorn.

Kanske är det batteriet ändå...

 

*snyft* Jag hoppas bara inte Supportkillen ringer Alf och hans kompis Efraim Barkbit...

 

/Henrik

 

---------------------

Snart är jag ikapp dig Weyland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...