Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glappa det i natt?


Chakotay

Rekommendera Poster

Satt sent i natt och online skrev ett nytt inlägg i säkert 20 minuter, hette ungefär "Till Tomten om autologin" och idag kan jag inte upptäcka det! Glappade det i IDG-servrarna i natt?

(Eller någon annanstans?)

 

On någon sett inlägget, v.g. berätta och/eller sätt in det igen, ty jag har ingen kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det är i alla fall inte manuellt raderat. Kan det ha blivit något fel vid postningen?

 

Du kan väl dra kontentan av "Till Tomten om autologin" - även om jag kan tror mig kunna gissa mig till en del ;-)

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, det får bli en snabbversion.

 

När jag får epostbevakningsbeskedet störtar jag alltid nyfiket iväg och kollar vad som skrivits.

 

Jag önskar att jag i dessa fall ICKE blev autoinloggad, ty därmed nollställs ju också min "Nya inlägg"-lista som kan ta timmar att "beta av" och som passar bättre att göra på billigare, rymligare kvällstid.

 

Naturligtvis skulle "Logga in"-knappen KUNNA logga in mig snabbt och elegant om jag ville kommentera det jag fått epostbeskedet om.

Och helst utan att "Nya inlägg"-listan blir nollställd, om jag inte har lust avverka den just då. Den listan kunde ju vara en separat "godispåse" att spara och öppna senare.

 

(NU sparar jag en kopia av det här...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jo, det råder ingen dirent idé-torka på login-fronten...

 

Det där måste jag erkänna inte är något som får "absolut högsta prioritet" - men kan vara något som vi tar i en större sväng.

 

Just nu håller man alltså på att koda om bitar i hela systemet och det kommer att ta sin tid. Var vi hugger i efter det får vi se då.

 

 

mvh

Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hände det igen!

 

Jag satt länge här online och förtydligade argument; klickade på "Skapa inlägget" och förväntade mig att inlägget skulle registreras.

(Jag var mer på min vakt nu än i natt, vis av det (o)skedda.)

Men maskineriet nonchalerade mitt inlägg!

 

Nu nytt försök:

 

JAG tycker förstås att mitt förslag förtjänar att uppmärksammas och genomföras!

 

Vill försöka få till en liknelse:

Bara för att jag går och tittar vad det finns för "nya inlägg" i min snigelpostlåda betyder det inte att jag är beredd att läsa igenom allt på röda momangen!

En del post kan vara sånt som jag och/eller avsändaren tycker är akut, medan annat mycket väl kan läggas i traven dagens-komna-post för noggrannare kontroll när tid och lust finnes.

 

Ej heller betyder besöket vid postlådan att jag därmed är beredd att låta dagens skörd av ny information - om jag inte läser den genast - beblandas med annan både oläst och läst post huller om buller.

Postorderkataloger och tidskrifter lägges lämpligen för sig i en oläst-hög osv.

 

IDG's funktion "Nya inlägg" kunde få en säckikon med rubriken "Nya, olästa inlägg" e.dyl, som man alltså kunde öppna när man får tid!

(Och som inte hälls ut bara för man råkar gå i närheten.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...