Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows ME


AndersII

Rekommendera Poster

öööö påstår du att windows me är bäst det är det värsta operativsystemet som någonsin har gjorts det är ett stort säkerhetshåll och inte bara det det är instabilt till tusen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Windows ME är bäst"

Kalle, x20 och KjCat,

 

Jag tror AndersII, som enligt anv. infon är 10 år, tycker att ME är bäst för att han kanske just upptäckt ME.

För ett år sedan var ME för mig det "bästa" operativsystem, av det skälet att jag aldrig använt något annat. Efter snart 1 års erfarenhet av Windows 2000 och XP är jag av annan åsikt. Alla är vi barn i början.-:)

 

AndersII,

 

Vore kul om du kunde motivera varför du tycker ME är bäst.

 

Maratonmannen - moderator Windows 98 & ME

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alldeles rätt, Maratonmannen!!

För det första ska man absolut respektera andras åsikter. Tycker man det fungerar bra kanske man inte är så sugen på att byta för att upptäcka ett "bättre eller sämre" OS. Men när man skriver det i ett Forum, kommer det upp en massa andra åsikter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, min Vd är 54 år. Hans erfarenhet av datorer sträcker sig till Windows 3,11 samt Windows 95. För ett ca 1 år sedan krashade hans gamla arbetsstation med W 95, i den nya datorn som jag köpte var ME förinstallerat.

Han tycker det är såååå bra.

Slutsatsen av detta är: Allt är bäst tills man provat någonting bättre.

 

Personligen tycker jag att det finns betydligt bättre OS än ME. Både Win o icke Win......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ålder: 10

Senaste besök:

Idag 06:29

Registrerad:

Idag 06:29

Morgonpigg yngling - fick han några minuter över vid morgonbestyren och fick för sig att surfa in på IDG. Upptäckte E-forum och inser vilket förträffligt forum detta är.

 

Stark start AndersII!

 

Och med tanke på att han postade i forumet W98 & Me så kanske har en poäng? Vilket är bäst? Me eller 98?

(mmh - vill minnas att denna diskussion tidigare har balanserats till den äldre upplagans fördel.)

 

/T

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-25 11:22:04 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör också den "äldre generationen" med liten erfarenhet av andra opreativsystem än ME. Jag har haft mina funderingar på XP, men blivit något avskräckt av alla XP problem jag kunnat läsa om på E-forum.

Win XP har samlat drygt 1000 fler inlägg än 98/ME.

Lite fundersam blir man!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för datorkig forumet...

 

WinMe - XP

Två helt olika OS.

 

Kan tänka mig två enkla anledningar till varför XP dragit på sig fler inlägg än Win98/ME.

 

* Eforum är mer populärt nu än när Win98/Me släpptes. Flest problem när systemen är unga.

 

* Xp mer avancerat. Mer som kan gå fel om man är klåfingrig. Inte alltid självklart, men oftas enkelt, att återställa.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag tycker då att den äldre upplagan är bättre =)

 

Kan inte annat än instämma. Körde ME och Win98 på mina datorer ett tag och 98 fungerade betydligt bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kul och diskutera sådant här.

Kör själv med Win98 first edition i min burkar, och dom är stabila.

Har testat både WinME och W2Kpro, men gillar inte WinME, men kör gärna W2K fler gånger, det är ju beroende på också hur man kör sitt OP, kör man nätverk och måste ha lite säkerhet? Ja då är W2K att föredra tycker jag, WinXP är fortfarande lite för nytt för amatörerna, svårare att lära sig, och svårare att konfigurera när det strular.

 

Men visst är det kul att diskutera detta.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...