Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivartrubbel


Stoffe eskimå

Rekommendera Poster

Stoffe eskimå

Hejhopp! Har problem med en av datorerna och skrivare. Datorn är en HP 770.se från maj i år och skrivaren en HP Officejet 635 från 1998. Grejen är den att datorn säger att den inte kan hitta skrivaren, det kommer fram en ruta där det står communication failed. Men om man trycker på skriv ut oberoende av vilket program så matar skrivaren ut två tomma papper samtidigt som nämnda ruta kommer upp. Så lite kontakt måste den ju ha... Har varit i kontakt med HP som säger att jag borde köra systemåterställning (den som ställer tillbaks datorn till ett tidigare datum) men det finns inget datum att ställa tillbaks till. Har laddat ner senaste drivisar och program. Har även plockat bort skrivaren i kontrollpanelen och lagt till den igen, dock utan resultat... Skrivaren är ok för jag testade på en annan dator, även den med XP.

 

Så vad bör jag göra?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Gå in i BIOS och ändra parallellportsläge.

Testa lite olika (SPP/EPP/ECP/Standard osv).

 

\\Anp

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Gjorde det, testade alla men ingen hjälpte... Ringde HP och frågade, dom krävde 238 kr för att ens börja fråga om felet! Rena bondfångeriet (eller hur det nu stavas). Så vad ska jag göra nu? :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...