Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum - Textversion


Anp

Rekommendera Poster

En önskan från mig efter att just nu uppleva Eforum via en 28k nallefon; Eforum Textversionen.

En Eforumsida strippad från all grafik och allt annat som tar tid att ladda ner.

Bara basic text helt enkelt. Det blir en guldstjärna i kanten för den som löser det!

Om nån gör det.

 

\\Anp - "mobila sektionen" (Jönssonligan-citat ;)

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> En Eforumsida strippad från all

> grafik och allt annat som tar tid att

> ladda ner.

> Bara basic text helt enkelt.

 

Jag brukar fixa såna saker när jag behöver det till min mobiltelefon/fickdator. Just Eforum har jag inte haft behov av att göra så än, men det skulle jag kunna fixa. Är dock på jobbet nu till 11.42 i morgon, så det får bli lite senare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag brukar fixa såna saker när jag behöver det till min mobiltelefon...Är dock på jobbet nu till 11.42 i morgon, så det får bli lite senare.

Har du ingen autopilot i loket?:-)

 

Kan du fixa så att man inte bara kan läsa, utan svara också?

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Har du ingen autopilot i loket?:-)

 

Farthållare har jag, men inget som gör att tåget automatiskt stannar vid stationerna, och passagerna blir lätt besvikna då.

 

 

> Kan du fixa så att man inte bara kan

> läsa, utan svara också?

 

Om du kan läsa det här så kan man svara också :-)

 

http://www.tydal.nu/eforum-light

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Om du kan läsa det här så kan man svara också :-)"

Jag kan läsa via din länk, men inte navigera vidare och t.ex. svara på inlägg. Och i mobilen blir inlägg = inlägg och trådar blir trÃ¥dar.

Jag ser heller inte Besvara. Klickar jag på "Skriv nytt inlägg" så får jag beskedet "HTML translation Error. Please try a different URL". Tilläggas ska att jag har Comviq som GPRS-leverantör. Och de har enligt media problem med sin GPRS-tjänst.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Jag kan läsa via din länk, men inte

> navigera vidare

 

Hur försöker du navigera vidare? "Nästa 10 inlägg" har jag testat här med gott resultat.

 

 

> och t.ex. svara på inlägg.

 

Vad händer? Ser du några länkar? Vad har länkarna för adress?

 

 

> Och i mobilen blir inlägg = inlägg

> och trådar blir trÃ¥dar.

 

Bättre nu?

 

 

> Jag ser heller inte Besvara.

 

Kanske kan ha att göra med att html-koden säkerligen inte är korrekt. Jag har ju bara tagit ett utdrag ur Eforum.

 

 

> Klickar jag på "Skriv nytt inlägg" så

> får jag beskedet "HTML translation

> Error. Please try a different URL".

 

Tänker du på "Skriv inlägg" överst på sidan? I så fall är det konstigt, för det är en direktlänk till: //eforum.idg.se/Entries/createntry_popup.asp

 

Använder du förresten bara mobiltelefonen för att komma åt internet eller tittar du på sidan i mobiltelefonen?

 

Jag har bara haft möjlighet att testa den i Internet Explorer och där ser det okej ut. Men sidan har ju inte korrekt html-kod.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Använder du förresten bara mobiltelefonen för att komma åt internet eller tittar du på sidan i mobiltelefonen?"

Allt det jag skrev är erfarenhet från mobilen. Jag ville alltså titta på sidan i mobilen. (Har ingen PDA). Nu tror jag att jag förstår. Det går inte att komma åt Internet med mobilen.

 

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal!

Det ser, hmm, ok ut.

Hur, ungefär, går det till det du gjort ?

 

Får du göra det för IDG ? eller har du skickat en hundring till de också`?

 

/TN

 

[inlägget ändrat 2002-10-25 20:11:25 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Hur, ungefär, går det till det du

> gjort ?

 

Min webbserver hämtar eforum.idg.se/category.asp, gör några justeringar i koden och visar den sedan för användaren.

 

Den plockar bland annat bort en klump i början och en klump i slutet och behåller bara den delen i mitten, som är det du ser. Sedan justerar den också en del länkar.

 

 

> Får du göra det för IDG ?

 

Jag har inte frågat, men de borde väl inte vara lika stora bakåtsträvare som skivbolagen. Det är ju heller inte frågan om någon slags konkurrensverksamhet, utan meningen är ju att öppna upp Eforum för fler tillfällen. Man sitter ju inte gärna och laddar ner "riktiga" Eforum över en långsam uppkoppling, exempelvis mobiltelefon. Och man sitter ju inte gärna och använder "min" variant när man har bandbredd så det räcker och blir över. Så de kompletterar ju varandra.

 

> eller har du skickat en hundring till

> de också`?

 

Tja, det vore ju en idé :-)

 

Nä, men blir det tjafs så gör jag den lösenordsskyddad och privat och ger konto bara till några stycken (läs: de mest intresserade).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Får du göra det för IDG ? eller..."

Han fick 1 poäng av Erik, så därmed borde det vara sanktionerat.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det var ungefär hur du gjort. Nu blir jag intresserad.

Följdfrågor:

1. Hur får du sidan att ibörjan bara peka på adressen http://www.tydal.nu/eforum-light/'>http://www.tydal.nu/eforum-light/ ?

 

2.

Min webbserver hämtar eforum.idg.se/category.asp

Men den hämtar väl bara de tio senaste eller ?

När jag anropar länken http://www.tydal.nu/eforum-light/ så anropar din webserver eforums category.asp och din server _kortar_ ned.

Men hur funkar 'Nästa 10 inlägg' pekar på http://www.tydal.nu/eforum-light/index.phtml?forumid=&avdelningsid=&nextPage=10 ?

 

/TN - Nästan nybörjare, men väldigt nyfiken på kul saker

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Christian Lidström

ville bara säga att det var ett strålande jobb!

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...