Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Proxyval


Nizze123456

Rekommendera Poster

Jag har följande fråga som jag undrar om någon vet hur man kan lösa? Det är så att jag ibland kör en vpn klient för att kunna komma åt jobbets nät. När jag använder denna så måste jag fylla i proxy och portnr. Dessvärre så funkar inte min vanliga internetuppkoppling när jag har denna proxyinställning satt. Därför så måste jag konfa om IE när jag ska använda den som valnligt igen. Det jag undrar är om man på något vis kan göra tex 2 bat filer som jag kan ha på skrivbordet och där de olika konfigurationerna finns, beroende på vilken jag öppnar så öppnas IE med antingen proxy eller ej. Vad skulle man i såfall skriva i en sån? Kan man göra något liknande med ins-filer? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja vad jag skulle kunna tänka mig är

en bat fil som 1, kör en .reg som ändrar proxyinställningarna 2, startar iexplorer.exe

 

men vilken registernyckel det ligger i vet jag inte... hade samma problem för ett tag sedan... hm. vad är det för typ av vpn klient du använder?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder V-one smartpass,sökt i registret nu och ser 2 värden där av intresse. Bägge finns under Hkey_current_user\windows\internetsettings. Ett värde som heter ProxyEnable som just nu är en 0:a på. Det andra heter ProxyServer och där står det värde jag har när jag använder denna. Kan man spara internet settings hiven(tror det heter så) i 2 versioner. Tänkte att på så vis så kan jag ju registrera den config jag vill använda, eller måste man boota om efter detta för att det ska sätta sig tro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här funkade utmärkt, behövdes ingen omstart.. Skapade en hive som är ProxyOff och en ProxyOn. Ska bara fixa till en bat fil som läser in hiven och därefter startar IE,

 

[inlägget ändrat 2002-10-22 23:27:31 av mustafa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...