Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nä nu djä....


CyberPet

Rekommendera Poster

*grrrrrr* Apple!!!!

Till min lycka såg jag att det fanns en Modemuppdatering till de interna modemen (internationell version) i de nya PowerBook G3:orna. Så glad i hågen uppdaterade jag firmware och laddade in de script som rekommenderas.

 

Döm om min förvåning när jag upptäcker att modemet nu är SLÖARE! Den kopplar upp med 33.6K hastighet istället för som tidigare ungefär 46.3K. Jag märker också skillnad när jag kör på webben, cirka 1-1.5K slöare i nedladdning av sidorna.

 

Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, modempolen stöder v.90 och funkade bra till jag uppdaterade modemet. Jag har för övrigt fått hjälp med ett "knäckt" script som funkar stabilt med max 44K/sec eftersom högre farter inte gillas av modemet och den kopplar ner. Samma modempool fast med ett externt GlobalVillage modem visar 52K/sec. Alltså är modemet skruttigt och inte lika stabilt som de exterana modemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen var det mest att skriva av mig min ilska över att Apple så slarvigt släpper modemskript som inte klarar stabila uppkopplingar. Vid tillfället var jag grymt arg för att inte säga OND eftersom jag dessutom upptäckte att det inte är bara modemet som ställer till problem för mig. Hela datorn är överhettat och jag har fått den fixad en gång redan (bara en månad gammal PowerBook!!!) och dessutom är den fortfarande inte frisk. Nu gäller nytt logikkort mest troligt. *SUCK*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...