Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 tappar telebok


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Min T68 beter sig på ett konstigt sätt. Trots att jag har fullmatad adressbok kan telefonen få för sig att visa inkommande nummer, istället för Namn eller bild. :(

Samma sak när jag får sms står nummret även om namnet/nummret finns i telefonboken.

Ibland har jag misstänkt ett samband att om jag inte använder +46 i telefonboken missar den hela nummret. Men samtidigt kan den "hitta" poster där jag inte använder det. Felet uppstår alltså sporadiskt. :(

Mjukvaran är R2B025 men felet har inte varit där hela tiden - utan kommit på sistone. Någon inställning som är galen? SIM-kortet är inte heller gammalt, 1 år på sin höjd.

Vad kan vara fel?

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte hjälper dig ett smack, men jag har ibland haft samma fel på en Nokia telefon. Efter ett tag kom jag på att jag hade råkat skriva in samma telenummer på två personer, då visar Nokian numret istället för namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm - inte helt omöjligt att det ligger nåt i det du säger.

Följande har hänt nyligen:

I lördags "fick jag ett telefonnummer" att lägga in. Men då skrev jag bara in nummret och tryckte "ring upp" för att spara det. I söndags la jag in nummret i telefonboken men kunde inte minnas namnet utan skrev en beskrivning av personen. ;)

SMSade idag och när denna personen messar tillbaka står telefonboks-namnet som avsändare. Då fick jag också reda på namnet och ändrade i telefonboken. NU när jag får nya mess, står telefonnummret istället MEN på de gamla messen står beskrivningen kvar.. Men den gamla posten med beskrivningen finns inte längre i teleboken, utan bara den nya med riktiga namnet. *suck* Generalknas!

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: med en lurig telebok

[inlägget ändrat 2002-10-21 15:14:49 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I lördags "fick jag ett telefonnummer"

 

skrev en beskrivning

 

när denna personen

 

 

Hoppas hon var trevlig! :)

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-21 15:17:27 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är din programvaran?

Den programvara jag har är R2E006 och nu ser jag att den senaste enligt Esato är R5D007 från 19 oktober. Inte för att jag kan säga att den skulle lösa ditt problem.

Spekulation: Fullt bildminne?/tömma cache-minnet?

 

Läs gärna FAQ ang. senaste programvaran där medlem Cytech bidrar med fakta.

Utifrån vad som där skrivs så tror jag att det är läge att uppgradera. Tyvärr så verkar inte uppgraderingen finnas för T68m. Bara för T68i än så länge.

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=12126&forum=17

 

/Max

 

Tillägg: Glömde länken.

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-21 15:24:15 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev det princip i klartext... ;)

 

Hoppas du kommer ihåg namnet, kan vara praktiskt i vissa situationer....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

R5D007 finns för MMS uppgraderade T68m också...

 

R2B025 är ju en av de första mjukvarorna till T68i så den är ju inte direkt buggfri ;)

 

lämna in den för uppdatering är mitt råd...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe - nu lugnar vi ner oss över det nya nummret tycker jag. :)

den senaste enligt Esato är R5D007 från 19 oktober.
R5D låter ju betydligt senare än mina R2B. :)

Jag får väl traska iväg till ServicePointen å försöka få luren uppgraderad. Har de tagit något beslut huruvuda de får ta betalt för uppgraderingen eller ej?

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har de tagit något beslut huruvuda de får ta betalt för uppgraderingen eller ej?"

Det kommer jag att få veta på torsdag eller fredag då jag uppgraderar. Vad gäller T68m så är den snart 1 år (6/11). Så bäst passa på innan garantin går ut.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*gissar villt på möjlig felorsak*

 

Skulle det inte kunna vara en bugg i programvaran som gör att telefonboken får fnatt när den kommer över ett visst antal poster? Du skrev ju att det inte alltid varit så... Och telefonboken tenderar ju att fyllas på med tiden...

 

Så iväg med dig och uppgradera, men glöm inte att ta backup, telefonen kan komma tillbaka ganska ren... Fast i-modellernas adressbok brukar klara sig men ingen vill lämna någon garranti på att de gör det.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har de tagit något beslut huruvuda de får ta betalt för uppgraderingen eller ej?"

Jag gjorde det i dag, uppgraderade till R5D007. Det kostade inget (Anovo Kungsholms Torg). Däremot var jag tvungen uppge vad felet var för att få uppgradera. Service-bruden sa också att telefonbok, bilder skulle försvinna från T68m, men inte T68i. För säkerhets skull hade jag tagit backup. Men det visade sig att allt var kvar efter uppgraderingen. Svårt avgöra om det är någon skillnad mot förra mjukvaruversionen. En synlig skillnad är att då jag hämtat ett mail, så är till- och frånraden blåa. Länkar och mailadresser i ett mail är också blåa. Kan inte minnas att det var så tidigare.

Hade fulladdat batteri innan uppgradering och kollade efteråt och då visade vilolägestiden: 299 tim.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

telefonboken försvinner första gången man uppgraderar sin T68m med MMS programvara. I övriga uppdateringsfall försvinner den normalt inte, men serviceombuden tar ju inget ansvar för den om något händer, så det är alltid säkrast att ta backup innan.

 

 

lite off topic... :)

Anovos serviceverkstad på Kungsholmstorg kommer att stängas inom en snar framtid...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Anovos serviceverkstad på Kungsholmstorg kommer att stängas inom en snar framtid..."

Det var illa.

Den ligger väldigt bra till och jag har alltid blivit vänligt bemött där. Har säkert varit där 30 gånger för uppgraderingar. Snabba har de också varit.

Någon att rekommendera? (Kungsholmen)

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var illa.

Den ligger väldigt bra till och jag har alltid blivit vänligt bemött där. Har säkert varit där 30 gånger för uppgraderingar. Snabba har de också varit.

Någon att rekommendera? (Kungsholmen)

 

den enda utöver Anovo på Kungsholmen är såvitt jag vet Service Åström på Kungsbrostrand, precis nedanför Klarabergsviadukten. Trevligt folk som jobbar där men man får nog räkna med lite väntetider om man lämnar in telefonen där då de inte är så många som jobbar där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...