Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera zip 100 utan ....


csommar

Rekommendera Poster

administratörs rättigheter i win NT. Går det?? Jag skulle vilja koppla in zippen på jobbet har inga behörigheter.

 

[inlägget ändrat 2002-10-21 07:36:56 av csommar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa.. vad ska man säga. Fråga din it-avdelning om du får installera.

Om du menar WinZip så är det inte gratis, utan kostar pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror bestämt att vi pratar om Iomegas 100Mb zip-drive som kräver admin-rättigheter för att stoppa in drivisarna. :/

Tror att du får höra med it-avdelningen i detta fallet med dock.

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror bestämt att vi pratar om Iomegas 100Mb zip-drive som kräver admin-rättigheter för att stoppa in drivisarna. :/

På tiden då jag gick på gymnasiet använde jag mig av skolans Iomega zip-drive som jag på något sätt alltid kunde installera med inst-disketten på valfri dator.

 

Givetvis hade jag inga admin-rättigheter. Hur jag gjorde det kommer jag inte ihåg, men tror inte det var så svårt.

 

A ja inte mycket till hjälp, men jag lyckades på den tiden i alla fall. :/ Och jodå, det var NT det handlade om.

 

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en intern elle extern ZIP 100 du menar?

 

en intern behöver inga drivers, utan windows hittar den ändå.

 

den externa minns jag inte säkert, men har du provat att koppla in den och se vad som händer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det är NT det handlar om.

 

Jag tror att det inte går att bara koppla in den. Men jag kan ju försöka. går dett annars att boota datorm med startdiskett och starta den i "felsäkert läge" för att sean lägga in drivrutiner. Det är en extern Iomega Zip 100 paralell. Försökte installera med skivan som jag fick med men jag tror inte att det funkar för jag måste lägga in någon SCSI driver och för att göra detta krävs admin. Finns det något annat sätt att går runt probelmet så är jag väldigt tacksam. Vi får surfa obegränsat på jobbet men data avd. vill inte lägga in Zip för det blir en massa nedladdningar av virus m.m.

 

Hoppas på svar

Christer

 

Livet är fult av lärdom , det gäller bara att ta tillvara på den

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr göra dig besviken, det går inte att få det att funka i NT, jag försökte med allt när jag gick på KTH och hade just en parallellports zip och NT4.

Administratörsrättigheter är det enda som hjälper om du är begränsad till enbart NT. I win95/98 och dos går det bra däremot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr göra dig besviken, det går inte att få det att funka i NT, jag försökte med allt när jag gick på KTH och hade just en parallellports zip och NT4.

Administratörsrättigheter är det enda som hjälper om du är begränsad till enbart NT.

Då hade alla elever på min gamla gymnasieskola administratörsrättigheter, eftersom jag fick det att fungera. Skumt ju...

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja...det är väl möjligt att dom på något sätt lät er installera SCSI-drivisar annars. Vet inte om det går att tillåta icke-administratörer att göra sånt...

Verkar ju hyfsat osannolikt att ge alla administratörsrättigheter på en skola :/

Eller så kanske dom hade klonat en dator som hade drivisar installerade redan...? Behövde du installera något för att det skulle funka?

 

(*·.¸(`·.¸ Quicksilver ¸.·´)¸.·*)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde du installera något för att det skulle funka?

Jo, jag var tvungen att installera från Iomegas installationsdiskett varje gång. Efter varje omstart av datorn dessutom.

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, jag körde NT hemma då och behövde bara installera det en gång. Med admin-rättigheter visserligen.

 

Följde disketten med när du köpte den? Jag fick bara en till Win 9X och dos när jag köpte min...

 

> Jo, jag var tvungen att installera från Iomegas installationsdiskett

> varje gång. Efter varje omstart av datorn dessutom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...