Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel typ 2 och 11 i OS9 & Office 98


Jagis

Rekommendera Poster

Jag har stora problem med Word –98 som ingår i Office 98 för Macintosh när jag arbetar med ”stora” dokument. När jag arbetar i ett dokument som är 1 Mb stort och skall infoga ett nytt dokument i detta så fick jag först fel typ 11 och dom andra femtio-elva gångerna fel typ 2. Fel meddelandet ber mig att starta om datorn. Trots det och att jag ”Zappat p-ram´et” och byggt om skrivbordet krashar Word. Jag har tilldelat Word 20 Mb utan virtuellt minne och med virtuellt minne påslaget har jag tilldelat Word 15 Mb. Min dator är en PowerMac G3/333 (Lombard, bärbar) med 192Mb inbyggt minne. Jag har förgäves försökt att få svar från på mina frågor hos Microsoft men dom har tydligen inte tid med oss vanliga användare.

 

KAN NI HJÄLPA MIG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att du har uppdaterat Office 98 så att det funkar med MacOS 9?

 

Nu vet jag inte om de har släppt någon "patch", men kolla runt på deras hemsidor för säkerhetsskull.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns ingen uppdatering för svenska Office 98 utan bara för engelska versionen. Men å andra sidan så rättar den uppdateringen endast till fel i Excel och PowerPoint. Jag kan däremot tro att nått är fel i svenska OS 9. Jag har upptäckt en hel del felstavningar och på en del ställen fattas det bokstäver. Om dom kan stava fel och tappa bort bokstäver här och var så är jag inte förvånad att det är en del buggar också i själva systemet! Dom som översätter borde ta sig i kragen, man betalar ju trots allt en hel del för OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag håller med... det är mycket slarv från Apples sida med nya uppdateringar som ska ut snabbt.

 

Jag tänkte på en annan sak, har du kollat så att det inte är nån tilläggskonflikt? stäng av alla tillägg du inte behöver och kör så rent som möjligt (förutom MS egna då)... om det strular, släng MS tillägg och låt programmet installera nya. Kan ju funka.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
anders123452

hej!!

jag har haft liknande problem med office98. Word gick inte att använda alls. Det bara frös. Men då fick jag det lysande förslaget att slå av tillågget Adobe Type Reunion. Och efter det har det inte hängt sig en enda gång!!

 

Så har du det tillägget påslaget, slå av det bums.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...