Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med DivX film i Premiere


raiTA

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har väldiga problem med ett skolarbete gjort som videofilm och redigerat i Premiere. När jag tog det från skolan så sparade jag den som DivX 4.* och det går fint att öppna filen både i mediaspelaren och Premiere, problemen kommer när jag ska exportera filen som jag redigerat. Oavsett filformat (har provat alla som finns nästan, divx502 också) jag exporterar till så blir bilden sne och horisontella ränder blir över bilden, färgerna blir också fel.

Samma fel när jag försöker göra en preview i premiere, men det ser bra ut när jag kollar på filmen i det lilla redigeringsfönstret.

 

Jag har lagt ner MYCKET tid på redigeringen och skulle inte vilja göra om proceduren.

 

Vore extremt tacksam för hjälp!

Hälsningar

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Är filmen lång?

 

Har du provat VirtualDub eller TMPGenc?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, använd virtualdub eller liknande och 'packa upp' filmen till förslagsvis mjpeg/dv-format som premiere galant hanterar. Premiere är inget vidare på mpeg4/divx har jag noterat, vilket iofs kan bero på att det är ett krävande och dessutom ett format som komprimerats med tiden som faktor.

 

Bra mjpeg-codecs är de flesta dv-codecs, men picvideos är den jag använder för all premiereredigering. Vill man ha en fil i divx sedan går det bra att exportera via premiere, men jag skulle aldrig drömma om att importera denna fil igen i premiere, aldrig :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...