Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera dialoger i Visual C++???


Cabron

Rekommendera Poster

Hej.

 

Finns det något bra sätt att infoga dialoger till MS Visual C++ v6.0 när man är flera som jobbar på samma projekt?

 

Jag importerade filer i File View, då dök även motsvarande klasser upp i Class View. Så långt såg allt ut att vara ok... När jag sedan importerade de nya dialogerna och öppnade Class Wizard så var de inte associerade med någon klass.

 

Fick då frågan om jag ville skapa en ny klass eller välja en befintlig. I listan över befintliga klasser var dock de nyligen importerade klasserna inte med. Antar att det beror på att de inte skapades som klasser projektet utan importerats som filer?

 

Men det känns ändå som att det måste finnas ett bättre sätt att importera dialoger från andra projekt. Hur göra?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet tyvärr inget bättre sätt, men för att får med de importerade klasserna i Class Wizarden, ta bort .clw filen, så kommer class wizarden att skapa om sin fil och dina nya filer finns med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaret. Det funkade bra.

Jag fick samma tips från ett annat håll också så det verkar vara det bästa sättet. Kanske MS skulle lägga till en knapp i verktygsfältet som raderade .clw-filen så att man slipper deleta filen i explorer och stänga projektet... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...