Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony Mindisc MZ-N1


slackie

Rekommendera Poster

Hej,

 

Funderar på att skaffa en sådan mindisc eftersom den är utrustad med USB vilket underlättar överföringen av låtar (istället för att spela in). Är det ngn som har en sådan eller vet ngt om hur bra de fungerar? Finns det ngt bättre alternativ tro?

tackar för svar.

 

'Everything is simple, just a matter of knowledge'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att överföra låta FRÅN datorn TILL Minidisk, men det som är inspelat på minidisk kan du INTE överföra till datorn, vilket hade varit underbart.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar den i övrigt när det gäller ljud. Snabb överföring osv? Värt att lägga 4500 kr på den? Utgår ifrån att du har en =)

 

’Everything is simple, just a matter of knowledge’

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte exakt en sådan, utan modellen mindre, men Sonys Net-MD koncept är detsamma oavsett pryl.

 

Överföringen tycker jag är onödigt seg, runt 30-40 sekunder per låt. Jag hade hellre sett att dom hade satt på en FireWire-kontakt, eller i alla fall utnyttjat USB fullt ut.

 

Ljudkvaliteten är bra för att vara komprimerat, men vid viss musiktyp hörs det för tydligt. De stationära MD-spelarna har bättre ljud, men det är ju inte oväntat...

 

Batteriet är visserligen uppladdningsbart, men på tok för dålig drifttid om man spelar in med MIC (vilket jag gör). Jag retar mig otroligt på att jag inte kan överföra MIC-inspelningar digital (varken USB, optisk eller SPDIF) till datorn.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Till Mr Andersson

 

Det går alldeles utmärkt att föra över från minidisc till datorn.

Man måste bara ha ett litet inspelningsprogram

ex. audacity eller windows eget inspelningsprogram.

 

lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Naturligtvis, men diskussionen handlade om att göra det digitalt via USB, inte analogt via line-out.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt mig

Tänkte inte på att det skulle vara digitalt.

Får skärpa mig till nästa gång

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...