Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visa endast användarens mapp i FTP:n


JANspeed

Rekommendera Poster

Gaaghh! Jag blir tokig på permissions!

 

Jag har nu lyckats få användare att hamna i sin egen hemkatalog. Men när användaren går upp ett steg i strukturen så kommer denne till en mapp med ftp-innehållet och alla andra användarmapparna. Det jag nu skulle vilja är att dölja de andras mappar så användaren bara ser sin egen och innehållet på FTP:n?

 

Finns det nån smart som lyckats förstå sig på w2k:s permissions och som kan hjälpa mig eller finns det kanske nån annan lösning?

 

Tacksam för hjälp.

 

/JANspeed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta FTP-servrar stöjder "virtual root". Då kan t.ex sätta att högsta nivån för användaren blir hans hemkatalog, då kan han inte gå högre.

 

Vilken ftp-server använder du?

 

/Mn

Slartibartfast: Is that your robot? Marvin: No. I’m mine.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...kan användaren även lista filerna i de andra användarnas mappar?

 

Ett tips är att slopa MS FTP och prova på en annan FTP-server. G6 eller Bulletproof är att rekommendera då den både skapar rättigheter för grupper och enskilda konton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör IIS5.0.

 

Det jag vill göra är ju aså att alla användare ska komma åt det som finns på FTP:n men samtidigt inte kunna se och accessa de andras konton.

 

Men jag greppar inte w2k:s permissions och jag orkar inte hålla på att installeraen helt ny programvara. Jag lyckades ju med IIS4.0 och NT? :/

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag garanterar dig att det är lättare att få det hela att rulla med G6/BProof. Det tar max 15 min att konfigurera allt och du har många många fler funktioner om man nu vill böka med det =).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...