Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Borland Builder 5 problem


roineroine

Rekommendera Poster

Jag är lite nybörjare och skulle vilja ha lite hjälp med en sak. Jag skulle vilja att när jag trycker på en knapp så skall det skapas en ny TComboBox, och den skall visas. Jag lyckas inte få den att bli synlig. Vet inte om jag har skapat den korrekt. Jag har skrivit såhär under OnClick på en knapp:

TComboBox *C;

C = new TComboBox(Form1);

Det fungerar att kompilera, men när jag trycker på knappen så visas inte comboboxen. Kan någon visa mig hur jag skall göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det typ 100 år sedan jag använde OWL eller annat klasslib från Borland men manualerna finns här fortfarande.

Kvalificerad gissning är att du behöver säga create() till din kombobox.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du menar med owl. Vad är det? När jag försöker köra create() på de objektet så fungerar inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OWL står för Object Windows Library och är ett av de klassbibliotek man kan använda. Eftersom du inte säger vilket klassbibliotek du använder så kunde jag ju bara gissa.

 

Har du testat att slå i hjälpen? Det är mycket möjligt att den inte heter "create" utan "Create" eller för all del tar argument. Allt sånt där framgår med väldigt stor säkerhet (och tillhör sånt som jag verkligen inte kommer ihåg eftersom det som sagt var länge sedan jag rörde någon av Borlands klassbibliotek).

Jag är väldigt säker på att du hittar funktionen "create" (eller något som heter nåt väldigt snarlikt) om du tittar en eller ett par basklasser upp i hierarkin.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Borland C++ Builder. Hur skall man göra för att skapa ett objekt som t.ex en vanlig knapp, under körning. Alltså inte placera ut en för hand. Jag vill att det skall skapas en ny knapp t.ex om jag klickar på en annan knapp.

 

Länk till kommentar